Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Kolesterol.

Angry Kolesterol.

Hej Lene
    Jeg køre nu på 12 uge med ny livstil. Det gik fint i starten tabte 7 kg. men nu er det gået i stå. Har taget 2 kg. på igen???
    Jeg får kæmpe problemer om eftermiddagen, mit blodsukker falder drastisk. jeg bliver rigtig utilpas skal virkelig tage mig selv i ikke at voldbolle en slik/bagerbutik. Tager 1 stk. frugt når jeg komme hjem fra arbejde, men får det først bedre når jeg har fået aftansmad.

Min dag kan se sådan ud. frugt fra kl. 04:30 frem til kl. 12:00
    frokost kl. 12:00-12:30 en af dine udmærket opskrifter.
    1 stk. frugt kl. 16
    aftensmad kl. 18-19 ligeledes en af dine opskrifter.

Jeg har altid haft en kolesterol tal på ca. 3,9 -4,2 Men har lige fået det målt igen NU LIGGER DET PÅ 5,5 ?? Hvorfor nu det??

Med venlig hilsen
    Desmar

Hej Desmar,

Kan godt forstå dine frustrationer, så jeg håber mit svar kan opmuntre dig lidt.

Mht. dit blodsukker så er det er alt for lidt, kun at spise et stykke frugt mellem frokost og aftensmad, når der går 6 timer i mellem. Intet mærkeligt i at du får lyst til at voldbolle en slik/bagerbutik. Jeg plejer selv at spise rigtig mange små snacks i løbet af dagen. Du kunne passende ha' nogle ekstra gulerødder, nødder/mandler, frugt m.m. til at holde blodsukkeret stabilt om eftermiddagen.

Mht. de 2 kg. og det højere kolesteroltal, så ved vi ikke nok om din situation til at sige noget med sikkerhed. Det kunne dog tyde på, at du er igang med at rense ud, at leveren er i gang med at slippe på noget fedt, hvilket kan hæve dit kolesterol tal. I sådan en proces kan man godt tage på, da kroppen holder på væske. Fortvivl derfor ikke, men fortsæt den gode stil, og sørg for at holde dit blodsukker stabilt med masser af sunde snacks.

Opmuntrende hilsner
    Maria

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for indlæg

• Du må ikke poste nye tråde
  • Du må ikke poste svar
  • Du må ikke vedhæfte filer
  • Du må ikke ændre i dine indlæg
  •