Hej
Jeg søger glutenfrie opskrifter.
Jeg har et par enkelte opskrifter som jeg har fundet på nettet, men jeg ville meget gerne have opskrifter som nogen af erfaring ved er gode..
Jeg har prøvet at lave de der opskrifter jeg fandt, men for det første kan det absolut ikke æltes som der står det skal ( det er jo tyk kagedej ikke noget der er fast overhoved??!!). For det andet så stod der så at det skulle i ovnen i 30 min og det gjorde jeg så. Efter 30 min var overfladen hård som sten, men dejen skulle minimum have 3 gange så lang tid for at være færdig indeni. og sådan var det med begge opskrifter.. Jeg kan ikke få det til at lykkes. Den ene var hvor jeg skulle blande alle mulige forskellige naturligt glutenfrie melsorter sammen (Rismel, boghvedegryn, boghvedemel, hirseflager, hørfrø, kartoffelmel og majsmel) Der stod også at man frit kunne bytte dem ud med hinanden er det rígtigt?.. Jeg er så forvirret. Hvad er bedst at bruge, melblandinger eller at blande de forskellige selv?... Ja det var lige en hel bunke spørgsmål fra en meget forvirret kvinde!...
Jeg er meget interesseret i opskrifter på franskbrød, boller (både til morgenmad og burgerboller), rugbrød, kager og kiks. Det var en del det ved jeg godt, men jeg aner ikke hvor jeg skal kigge.. samtidig kan jeg forstå at et almindeligt piskeris ikke er meget værd når man bager glutenfrit, man SKAL bruge elektrisk piskeris fordi det skal piskes længere tid?.. Ville en bagemaskine være at foretrække i stedet for?.. håber du kan svare på nogle af mine spørgsmål og har nogle super gode opskrifter..
Jeg kan evt. kontaktes på lulumail_18@hotmail.com.. Der er jo ikke rigtig plads til så mange opskrifter her...
På forhånd tusind tak![]()

Besvar med citat