+ Besvar dette emne
Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Hvordan kommer jeg videre?

Hvordan kommer jeg videre?

Er en pige på 25 år - har gennem de sidste mange år været utilfreds med min vægt. Jeg har faktisk på nuværende tidspunkt tabt 11 kg - fra det højeste jeg har vejet til min vægt nu... hvilket jo er flot Og jeg er meget glad for det, men jeg vil meget gerne tabe de famøse 5-6 kg mere og det KAN jeg bare IKKE!!!! De sidder fast og hver dag starter med løftet til mig selv om, at idag skal jeg starte og tage mig sammen igen. Morgenmaden går godt, men så dumper jeg lige så stille i op ad dagen... Og næste morgen er vægten gået op med nogle hundrede gram og jeg bliver ked af det og lover mig selv på ny, at idag..............
    Jeg ved så godt hvordan jeg skal leve for at være sund og kunne tabe mig - hvorfor kan jeg så ikke holde det? Jeg elsker mad og slik, og kan føle mig SNYDT hvis ikke jeg må få del i det! Idag er jeg alene hjemme, og siden jeg kom hjem fra arbejde har jeg spist 8 småkager og næsten en hel pizza - bare fordi jeg nu sidder alene og skal HYGGE mig!!!!
    Nogle, der har et godt råd til sådan en som mig? Hvordan kommer jeg videre?

Tillykke med dit flotte vægttab - det er mange kg du har tabt - godt gået...

Det kan være rigtigt svært at tabe de sidste 5-6 kg fordi kroppen vænner sig til ændringerne i kosten og ofte skal man være endnu mere striks med kosten, når det gælder de sidste kg.

Nu ved jeg ikke hvor høj du er og hvor meget du vejer - men skal du tabe dig i forhold til din BMI?
    Det er rigtigt vigtigt at du sørger for at spise til måltiderne, så du ikke bliver sulten i løbet af dagen - spis dig mæt i alle de gode råvarer!!!

Det er en god ide at du er opmærksom på at få nok B vitaminer, umættet fedt samt gode proteiner.

Kærlig hilsen
    Christine

Hej

TILLYKKE med dit flotte vægttab. Jeg kan sagtens nikke genkendende til dit problem med: at man sidder alene og så spiser man alt muligt, som man ikke burde blot for at hygge sig. Jeg har prøvet med at lave en skål med frugt og grønt skåret i stykker og så sat det på bordet i stedet for at tage alt det usunde. Det ha tidligere hjulpet mig og dagen efter har man det meget bedre.

Fortsat held og lykke med dit vægttab.

kærlig hilsen

Tina H

Kostvejleder Signe Kvists avatar
    Lokation
    København Ø
    Hej!

Starter med at give dig et stort tillykke med vægttabet.
    Jeg tror der er mange der kender til det at hygge spise. Udover de ovennævnte forslag kan du også prøve at lave ekstra portion når du laver aftensmad og lægge det i fryseren så det står klart til en dag hvor lysten og/eller tiden ikke er der til at skulle lave aftensmad, det kan være med til at holde fastfood for døren. Du kan også fnde opskrifter på hvordan du kan få tilfredsstillet din søde tand på http://www.lenehansson.dk/Default.aspx?ID=1046

Hvordan går det nu med dit vægttab+

Venligst
    Signe, Kostvejleder

+ Besvar dette emne

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for indlæg

• Du må ikke poste nye tråde
  • Du må ikke poste svar
  • Du må ikke vedhæfte filer
  • Du må ikke ændre i dine indlæg