+ Besvar dette emne
Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Gåture

Gåture

Jeg har i et stykke tid nu lavet om på min kost, og er blevet mere aktiv, men der sker bare intet ved vægten.
    Jeg har et forholdsvis stillesiddende fuldtidsarbejde og går i skole om aftenen ved siden af. Det er derfor svært at få tid til at motionere. Jeg har derfor indført overfor mig selv at jeg skal gå min. 5 km om dagen, hvilket erstatter det offentlige transport. Jeg kan godt selv mærke at jeg har fået en bedre kondition, men er 5 km om dagen nok set i forhold til at jeg godt vil tabe mig. Bliver bare lidt fortvivlet når der ikke sker noget.

Synes også selv madindtagelsen er i orden. Drikker 1 smoothie om morgenen, frugt om formiddagen, 1 sandwich til frokost, 2 stk. kanelknækbrød til eftermiddag, nogle gange 3, kød og grøntsager til aften efter 2/3 basedannende fødevarer.
    Ved siden af kan jeg godt lide i løbet af dagen af drikke 1 25 cl. Coca Cola Zero.

Hej Lemming

Har du spurgt din kostvejleder. Jeg tror det er vigtig at du mærker at din puls stiger. der er ikkekun hvorlænge eller hvorlangt du går. Jeg tror du mangler grøntsager til frokost og kanelknækbrød hver dag?? Jeg tror du skal variere maden noget mere. Drikkevarer med tilsat sødemiddel er ikke godt iht Lene Hansson. Hvis du ikke har nogen at lenes opskrifter synes jeg du skal købe nogen. Der er rigtig meget inspiration.

Jeg er selv lige startet og har rigtig svært ved at undværre mine kulhydrater iform af brød, pasta, ris mm - jeg spiser mange grøntsager, men holder ikke så meget af salat. Motionen hænger pt heller ikke sammen.

Det vigtigste råd jeg vil give dig er ikke at give op men fortsætte, alle oplever at vægten står stille i perioder.

Hilsen Nina

Kære lemming

Tak for dit indlæg.

Jeg vil ligeledes anbefale, at du starte med en mere aktiv motion, hvor du får din puls op. Som første mål 3 x 20 min om ugen. 5 km gang dagligt er et super godt initiativ. Dog for at akivt få gang i et vægttab, er det for de fleste ikke tilstrækkeligt.

Venlig hilsen

Kenn Øhlenschlæger

+ Besvar dette emne

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for indlæg

• Du må ikke poste nye tråde
  • Du må ikke poste svar
  • Du må ikke vedhæfte filer
  • Du må ikke ændre i dine indlæg