PDA

Se fuld version : Efter strumaoperation

Elizabeth
04 Dec 2006, 12:43
I bogen "forny dit liv på 8 uger" skriver Lene, at det kan være svært at tabe sig, når man er opereret i skjoldbruskkirtlen. Jeg blev opereret i 2002, har stadig en lille rest kirtel, men får 100 mikrogram Eltroxin dagligt. I jan. 2005 stoppede jeg rygning og tog 12 kg på. Dem kan jeg simpelthen ikke komme af med igen. Min læge har ikke den store forståelse; mener at jeg, når blodprøverne er OK, er i orden og at der ikke er noget i vejen med mit stofskifte. Hvori kan problemet bestå? Skal jeg tage et særligt kosttilskud? Har nu fulgt principperne i godt 3 uger og det går yderst stille og roligt nedad - minus 2 kg på de 3, snart 4 uger, men jeg føler det går langsomt og tror kun det er væske jeg har tabt, for der er ingen forskel at spore på fedtlaget. Jeg har siden 2001 ført et liv med mange grønsager, ingen kaffe, kun lidt kød, og begrænset sukker og snacks. Det er således ikke nemt at lægge meget mere om. Hvad kan jeg gøre?

Rikke Jeppesen
16 Dec 2006, 14:12
Hej Elizabeth

Nej, dit stofskifte er åbenbart lidt lavt. Men så længe det går den rigtige vej, så må du simpelthen bare væbne dig med tålmodighed. Så kommer det jo, selvom det går langsomt. Det kan selvfølgelig være frustrerende, for man vil jo altid gerne have, at det skal gå stærkt, men hvis du bliver utålmodig, så har du større tendens til at give op, og det ville jo være ærgerligt.

Der er bare nogle mennesker, der taber sig langsomt, og når du tager medicin, så kan det også sagtens gøre, at du taber dig langsommere, fordi kroppen så skal bruge energi til at udrense medicinen. Den energi har den så ikke til vægttab..

Du kan forsøge dig med naturproduktet Kelpasan, som skulle kunne sætte lidt gang i stofskiftet. Desuden ville det være en god idé at drikke Lene Hanssons syre/base-te, da den er meget udrensende, og den kan således hjælpe til med at få renset medicinen ud.

Jeg håber, du kunne bruge dette til noget.

God jul og godt nytår.

Mvh
Rikke Jeppesen