PDA

Se fuld version : Fibromyalgi

ibldel
08 Mar 2006, 16:07
Kære Lene Hansson

Jeg har lige fået konstateret sygdommen fibromyalgi, og kan huske fra dine
"fedmeudsendelser" på TV-3 at en af dine klienter havde fibromyalgi foruden at hun skulle tabe sig. Hun fik det såvidt jeg kan huske meget bedre min sin sygdom, og nu vil jeg gerne vide, om jeg kan mindske nogle af smerterne og få en bedre almentilstand, hvis jeg lægger kosten om. Jeg synes jeg i forvejen spiser sundt, og er meget slank, men det kan jo være det ikke er den rigtige kostsammensætning for netop fibromyalgi.

Håber du vil svare.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Ida Blædel

Rikke Jeppesen
17 Mar 2006, 10:55
Hej Ida

Det kan hjælpe nogle mennesker med fibromyalgi at omlægge kosten til Lenes principper - men desværre er det ikke alle, der oplever denne forbedring, så der er ingen garanti. Men det er absolut forsøget værd! Lene har hjulpet mange med fibromyalgi til at få det bedre.

Du skal altså gå igang med at leve efter Lenes principper. Desuden skal du tænke på at leve så vegetarisk som muligt, og det er især vigtigt, at du lever efter syre/base-balancen, så du ikke får for meget syredannende mad såsom kød, mejeriprodukter, kornprodukter mv.
Hvidløg og ingefær har en positiv virkning, og du skal dagligt tage følgende vitamin-tilskud: Multivitamin og mineral, samt ekstra tilskud af A-, B-, C- og E-vitamin.
Der er også gjort positive erfaringer med følgende alternativ urtemedicin:
Hyperimin 7, Echinaforce og Bachs blomsterremedier. Drik desuden Gullriste, og derudover kan du flere gange om ugen tage et siddebad, hvis du har mulighed for det, med røllike eller padderokke.

Jeg håber, dette kan hjælpe dig, så du kan opleve en forbedring med din sygdom.

De venligste hilsner,
Rikke Jeppesen