PDA

Se fuld version : spørgsmål til bogen "forny dit liv på 8 uger"

pernille stub
28 Oct 2006, 14:09
hej..
jeg har bøgerne du er hvad du spiser og kogebogen, nu har jeg så købt boget forny dit liv på 8 uger for at få lidt flere lækre opskrifter men:
1. i denne bog bliver der i nogle af opskrifterne brugt komælk, det måtte man da ikke, eller? hvis nej, hvad for en er så bedst at bruge af soya produkterne?
2. til ex. tærten bruges der kun hvedemel i dejen, er det også ok, eller ville det være godt at putte lidt grahamsmel ved?
3. jeg spurgte på et tidspunkt om jeg måtte putte rosiner i min gulerodssalat og fik et nej, da man jo helst ik må blande frugt med andet, men i denne bog er der nogle af opskrifterne der bruges æbler i, er det nu ok?
ved selfølgelig godt at det jo sikkert er fint nok når det står i bogen, men havde bare haft anden opfattelse i lang tid, derfor kunne det være rart at finde ud af det.
mvh. pernille

Rikke Jeppesen
01 Nov 2006, 14:47
Hej Pernille

Nu skal jeg prøve at opklare det hele for dig :)

1. Det er okay at bruge komælk, hvis man gerne vil det. Det er ikke noget, vi siger, at man SKAL have, da det udelukkende er pga. kalk, at det anbefales af læger og andre, og kalk kan man få mange andre og bedre steder fra f.eks. nødder, kerner og grønne grøntsager.
Men det er ikke forbudt - du skal så blot drikke det, eller bruge det, sammen med protein. Det dur jo ikke sammen med stivelse. Så derfor når du f.eks. bager, så går det ikke at bruge komælk, men så kan du bruge ris- eller mandelmælk.

2. Ja, helt fint med grahamsmel.

3. Du skal forstå det sådan, at det er aller bedst for vægttabet at holde frugt, inkl. både rosiner og æbler, helt for sig selv og ikke blande med noget andet. Men som vi også har forklaret et andet sted her på Forummet, så er det okay at gøre en undtagelse engang imellem, så derfor bruger Lene nogle gange frugt i salaterne. Det er også for dem, der ikke skal tabe sig, men blot bruger principperne som sund livsstil.

Jeg håber, det hjalp ;)

De bedste hilsner
Rikke Jeppesen