PDA

Se fuld version : slanke mig

reyabadi
12 Oct 2006, 11:54
kære...

jeg er en pige på 22,som lige er startet med lene hanssons bog.
jeg er 1,64 høj og vejer 63 kg, så derfor vil jeg gerne ned og veje lidt mindre.
jeg synes ikke det er ret svært at spise efter de mad principper, men mit problem er at spise på de forkerte tidspunkter.
jeg har et arbejde hvor jeg ikke har faste arbejdstider og derfor kan det skifte mht spisetider.
nogen gange møder jeg på arbejde kl 17.30 og har måske spist lidt inden, men omkringkl 21-22 tiden er jeg bare rigitg sulten igen og prøver at lade være med at spise,men det er ret svært.
nogen gange sover jeg til kl 11 - 12 . skal jeg så kun spise frugt de første fire timer.
jeg synes det er ret svært at følge de madplaner når jeg har disse mærkelige arbejdstider.
hvad skal jeg gøre..håber at få et svar fra jer

hilsen mig

Rikke Jeppesen
15 Oct 2006, 18:40
Hej reyabadi

Lige meget på hvilket tidspunkt af dagen, du står op, så skal du spise frugt i mindst de første 4 timer af dagen.

Jeg har svaret på dette spørgsmål før, så jeg indsætter lige mit tidligere svar:

"Hvis du eksempelvis står op kl. 14, så spiser du frugt de første 4 timer. Det vil sige omkring kl. 18, spiser du så et hovedmåltid (det der svarer til frokost for andre mennesker), hvor du overholder kombinationsprincipperne og syre/base-forholdet. Så spiser du det andet hovedmåltid senere på aftenen/natten - det kunne måske være kl. 1 eller 2 om natten, mens du formodentligt er på arbejde. Og indimellem spiser du gode mellemmåltider såsom groft knækbrød, grove kiks, tørret frugt, grøntsager, mandler osv. Når du kommer hjem om morgenen, går du så i seng - du skal ikke spise lige før, du ligger dig til at sove.."

Du er nok ikke direkte nat-arbejder, men jeg håber, du forstår ovenstående mht. at "vende" døgnet, så du følger retningslinierne lige meget, hvad tid du står op.

Held og lykke med vægttabet.

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen