PDA

Se fuld version : Vil starte forfra!!

funckydiva
09 Oct 2006, 21:20
Hejsa.

Jeg valgte i feb. i år, at starte på Lena Hanssons "forny dit liv på 8 uger". Mig og min kæreste gennemførte kuren, og havde det super fedt. Vi tabte os det vi havde sat os for, og det var den fedeste fornemmelse. Jeg havde det simpelthen så godt med mig selv. Nu et halvt år senere, har jeg taget kiloerne på igen og en stor del af cm. er også kommet på igen. Det er virkelig træls, og vil rigtig gerne tabe dem igen nu. For ca. 2 mdr siden ville jeg prøve biodrain for måske at tabe de kilo igen, men havde bare bøvl med maven af forskellig art, så ingen succes der!
Mit spørgsmål er nu, hvad skal jeg gøre! Skal jeg starte forfra med hendes kur? Eller skal jeg bare selv sammensætte min egen kostplan hvor jeg bruger hendes principper?? Er det nødvendigt at følge hendes kur helt præsist når det kun er 3-4 kg. jeg mangler at tabe?? Sys det er så træls at man ikke engang imellem kan tage en sandwich med masser af grønt og kylling, det er jo ikke usundt!!!??
Noget andet jeg gerne vil spørge om er, om noget tilsvarende det i har i kbh. med Lena Hansson i DGI huset ikke også kunne arrangeres her i jylland, sys de københavnere er alt for heldige. Tror også det kunne blive en succes herovre ;)
Mange hilsner og håb om hjælp.
Susan

Rikke Jeppesen
11 Oct 2006, 15:06
Hej Susan

Det er surt, at du har taget det hele på igen. Ret ærgerligt, men det er jo bare med at se fremad og komme på banen igen. Og du kan sagtens følge principperne, hvor du selv bestemmer, hvad du vil spise, så du altså ikke behøver at følge en plan slavisk.
Du kan bare beslutte dig for, hvad du vil have og så selv sørge for, at du overholder både syre/base- og kombinationsprincipperne. Og så skal du blot tænke over at spise varieret med frugt og grønt. Du kunne evt. også starte med Lene Hanssons syre/base-kit, som er en 3 ugers udrensningskur, for ligesom at komme igang igen. Men som sagt, du kan også vælge at gøre det "på din egen måde".

Det er rigtigt, at en sandwich med kylling og salat ikke nødvendigvis er usund, men det er usundt for din fordøjelse. Du holder protein og kulhydrater adskilt for at optimere din optagelse af vitaminer og mineraler og for din fordøjelse, så maden kan komme igennem dit system på den mest hensigtsmæssige måde. Hvis du spiser kulhydrat/stivelse og protein sammen, så modarbejder fordøjelsesenzymerne hinanden, og så kommer maden til at ligge alt for lang tid i maven, og så går alt det gode tabt. Forestil dig kvaliteten af et stykke kød, der ikke kan komme videre i systemet, som ligger der i din mave for lang tid i 37 graders varme...

Vi har forsøgt at finde kostvejledere, som kunne arbejde med Lenes principper rundt omkring i landet, men desværre uden held..

Venligst
Rikke Jeppesen