PDA

Se fuld version : Hvorfor tager jeg på ???

Hjørring
05 Oct 2006, 10:05
Hej med jer.
Jeg er i gang med min 6. uge og har tabt mig ca. 6 kg. Sidste uge stod jeg helt stille og i denne uge har jeg taget 300 gram på. Hvad kan grunden hertil være? Jeg spiser nøjagtigt som jeg gjorde i starten, eneste forskel er, at jeg de sidste 3 uger har været på motionscenter 2 gange om ugen. Jeg har virkelig trænet igennem 5 kvarter 2 x om ugen, og jeg håbede jo på at nu ville vægten bare rasle ned, så jeg er lige ved at give op. Kan du ikke give mig en forklaring for jeg VIL BARE så gerne se nogle resultater, og beholde den positive holdning. På forhånd tusind tak.
NB. Et lille tillægs spørgsmål, er Peanuts ok. at spise som lidt tilbehør til sin salat ?

Maria Schytt
05 Oct 2006, 16:27
Hej Hjørring,

Jeg har ikke noget entydigt svar på dit spørgsmål, men vil i stedet prøve at gi' dig et billede af, hvad der kan være årsager til manglende vægttab, samt nogle idéer du måske kan bruge.

Hvis din krop stadig er i gang med at rense ud, kan det være væske den holder på. Udrensningen sker jo i faser, og det er forskelligt fra person til person, så det er som sagt en mulighed. Dernæst kan det være muskelmasse du har taget på pga. din træning. Ved godt at det er vægten "vi" som regel bruger som motivationsfaktor, men jeg synes du skal prøve at måle dig og se i spejlet også. Hvis du har set Lenes programmer, ved du også, at du kan ha' tabt i centimeter og fedt, og samtidig taget på af muskelmasse. Ved ikke om du allerede har talt med en instruktør i motionscenteret, men ellers vil jeg anbefale dig at tale med dem om, hvordan du skal træne, for at få det ud af det, som du ønsker.

Håber du kan holde fast i din positive holdning, og gi' kroppen den tid der skal til, for at komme i balance igen. Hvis du får brug for hjælp til at fortsætte den sunde stil, så kan du skrive til rikke@lenehansson.dk og booke en kostvejledning. Det er en rigtig god investering, da du - udover motivation - får en masse nyttig viden om, hvordan din krop fungerer.

Mht. peanuts så er de - af flere årsager - ikke de bedste nødder du kan spise. Den ene er, at det er en såkaldt høj-allergen fødevare (der er mange der er/bliver allergiske over for dem), den anden er, at de gror under jorden og er udsat for svamp, hvilket går videre til dig, hvis du spiser dem. Det er ikke nødvendigvis alle jordnødder der gror svamp på, men det er en unødvendig risiko at løbe med alle de andre dejlige nødder der findes. F.eks. er cashewnødder super lækre i salater, wokretter m.m. Køb dem gerne uristede, og rist dem selv på panden i f.eks. koldpresset olivenolie og lidt salt af den gode kvalitet. Så har du pludselig en meget sundere nød, end dem du køber færdigristede.

Mange hilsner
Maria Schytt :)