PDA

Se fuld version : Hvilke saftprodukter?

Martin
18 Aug 2006, 11:29
Hej med jer

Jeg er et par uger inde i Lene Hanssons kur, og jeg er rigtig glad for den. Jeg er dog lidt usikker på, hvilke saftprodukter, der går an at drikke dagen igennem.

Jeg drikker naturligvis vand og friskpresset appelsinjuice (altså hjemmepresset), men hvad med eksempelvis Valsølille/Brämhult? Så vidt jeg kan se, er det ren frugt, men jeg kan ikke helt finde ud af, om sukkerindholdet er for højt. Og hvad med RIGTIG juice (altså den, der hedder Rigtig juice)?

På forhånd tak for hjælpen (og kuren)

Rikke Jeppesen
29 Aug 2006, 11:23
Hej Martin

Flot, at du er kommet igang med sund livsstil!

Du skal simpelthen se på varedeklarationen. Der må ikke være tilsat sukker, hvilket jeg bestemt mener, der er i nogle af dem fra Valsølille. Det må heller ikke være fremstillet af koncentrat, hvilket jeg mener Rigtig Juice er - og den er da vist også tilsat sukker. Men du må selv tjekke på deklarationerne. Og så er det jo bedst, hvis de er øko.

Et godt mærke, som jeg ved, er okay, er Dr. Voelkel. De laver en masse forskellige spændende safter, og de er ikke tilsat sukker - der er dog vist et par stykker, som er tilsat lidt rørsukker, men dem kan du jo bare gå udenom. De er økologiske, og du finder dem i helsekostbutikker. Du kan også engang imellem drikke grøntsagssafter. Der er mærket Biorto rigtig godt.

Fortsat god fornøjelse med den sunde livsstil.

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen