PDA

Se fuld version : Løb og proteiner

jvp
04 Aug 2006, 19:55
Jeg har købt den bog der hedder: Forny dit liv på 8 uger, og er igang med programmet på den 1. uge, det er nogle super gode opskrifter.

Jeg er 165 cm høj og vejer 64 kg, så jeg skal jo ikke tabe mig rigtigt meget, men vil gerne ned på 58 kg.
Jeg dyrker rimeligt meget motion:
Spinning 2 gange pr. uge og løb ca. 2-3 gange pr, uge 8-9 km.

Jeg har en plan om at jeg skal løbe ½ marathon d. 1. Oktober ( Det bliver mit 4. ½ marathon)

Mit spørgsmål er om jeg får nok proteiner på kuren, når jeg nu går igang med mit løbeprogram.

Med venlig hilsen
Jeanette Petersen

Maria Schytt
08 Aug 2006, 12:32
Hej Jeanette,

Godt at høre at du er i gang med 8 ugers programmet, og at du synes om opskrifterne - det gør det både nemmere og sjovere :-)

Ingen tvivl om at du sagtens kan klare dig med de proteiner, du får på kuren. Min kæreste løber også ½marathon, og klarer sig fint med lidt let protein. Vil lige tilføje, at du har ekstra brug for gode fedtsyrer, når du løber ½marathon, da det tærer på cellerne under den seje præstation. Der findes mange gode kilder til de sunde fedtsyrer. Hvis du ikke ved hvad du skal gå efter, så vælg økologiske koldpressede olier (f.eks. oliven-, hørfrø-, kokos- eller en blandingsolie med mange gode kilder i). Vil anbefale dig at spørge i helsekosten, hvis du er i tvivl.

Både Lene og jeg har kendskab til, at nogle af de bedste sportspræstationer i verden, er når deltagerne ikke har overspist af proteiner. Det er en stor fordel, at kombinere rigtigt og overholde syre/base principperne, da det er energigivende og giver kroppen balance.

Held og lykke med det hele :-)

Mange hilsner
Maria