helle78
12 Jul 2006, 15:02
Hej
Jeg har lige nogle spørgsmål omkring Lenes principper vænner kroppen sig til ikke at få kuldhydrater og protein i et måltid, for jeg har prøvet det før og havde lidt svært ved at efterleve disse principper. Hvordan laver man smoothies? Blender man bare en masse frugt sammen? Jeg vil gerne vide hvad min idealvægt er jeg er 162 cm og vejer 79,3kg, jeg er lidt kraftig bygget.
Rikke Jeppesen
19 Jul 2006, 12:10
Hej Helle
Du skriver ikke, på hvilken måde, du havde svært ved at efterleve det, men man bliver ikke mæt på samme måde, når man ikke blander protein og kulhydrat, som når man gør. Man bliver lettere mæt, og føler sig ikke så tung og proppet, og det er klart, at det er en anden fornemmelse, og det skal man jo vænne sig til. Men de fleste oplever det dog som noget positivt. Og når de så har vænnet sig til det, føler de at det ikke er en rar følelse, hvis de så igen prøver at blande protein og stivelse, fordi de netop så oplever en tunghed og en ubehagelig mæthed.
Du finder opskrifter på smoothies på disse hjemmesider og i Lene Hanssons bøger. Der findes også en del, hvis du søger på internettet. Du skal bare huske, at det er bedst, at de ikke indeholder andet end frugt, hvis du er ude efter at tabe dig.
Det er svært bare lige sådan at give dig din ideal-vægt, for for at finde den præcist, kræver det en fedtprocent-måling, hvor man kan se, hvor mange kilo fedt på kroppen du reelt har.
Jeg kan sige dig, at din BMI ligger på 30, hvilket betyder, at du er overvægtig (og ikke langt fra grænsen til at være svært overvægtig). For at komme ned i normal-vægtig-kategorien, så skal du ned på 66 kg. Men igen, det er en upræcis metode, da den ikke tager højde for hverken muskler eller knoglestruktur, men det kan da sige lidt om, hvor man befinder sig.
Venligst
Rikke Jeppesen