PDA

Se fuld version : Mælkeprodukter

bremer73
01 Mar 2006, 12:06
Jeg har før fulgt DDVs principper, men har opnået større velvære og bedre resultater med at leve efter syre/base principperne og dine anbefalinger... MEN jeg savner mine mejeriprodukter - fx. ylette med blendede hindbær... umm.. kan jeg spise det, og i så fald hvornår er det bedst at spise mejeriprodukter... jeg kunne godt tænke mig at kunne spise det om aftenenen foran fjernsynet :)

Jeg er ikke så god til at få mejeriprodukterne ind i syre/base kosten, måske har I nogle gode ideer... Jeg skal jo gerne have kalk nok.

På forhånd tak for hjælpen :D

venlig hilsen
Betina

Rikke Jeppesen
24 Mar 2006, 11:05
Hej Betina

Godt at høre, at du er kommet igang med Lenes principper.

Mht. kalk, så får du masser af kalk fra andre kilder end mejeriprodukter. F.eks. er der masser af kalk i mandler - i 100 gram mandler er der ca. dobbelt så meget kalk som i 100 gram skummetmælk! Der er også masser af kalk i grønne grøntsager f.eks. spinat, grønkål og broccoli og i bønner. Så der skal du ikke bekymre dig.

Du kan engang imellem lave en smoothie, hvor du blender syrnede mælkeprodukter sammen med frugten. Den kan du jo så vælge at spise/drikke om morgenen, om eftermiddagen eller om aftenen. Men du skal jo bare lige holde dig for øje, at du får allermest ud af principperne, hvis du overholder dem 100% og ikke gør undtagelser. Dvs. du får mest ud af KUN at spise frugt indtil kl. 12 (eller de første 4 timer), ikke at blande frugt med noget andet og at undlade at spise efter aftensmaden.
Så det er dit valg :o)

De venligste hilsner,
Rikke Jeppesen