PDA

Se fuld version : Bumser og uren hud

wii
19 Feb 2006, 00:09
Min søn på 18 år lider utrolig meget af arm- og fodsved. Desuden har han en sart hud og en ryg der er temmelig bumset. Kan du anbefale nogle produkter der er økologiske. Min søn spiser ikke vitaminer og mineraler, hvad vi egne sig for hans aldersgruppe?
S.T.

Lene Hansson
19 Feb 2006, 00:10
Alderen taget i betragtning, kan det sagtens være hormonelt betinget, at din søn både døjer med arm- og fodsved samt har problemer med bumser. Men det kan jo også være, at han spiser for usundt, med for mange besøg på det lokale pizzaria? Sved er ikke kun en slags afkøling for kroppen, det er også en af måderne, hvorpå kroppen kan komme af med sine affaldsstoffer. Hvis der er for mange af dem, på grund af et for stort indtag af f.eks. junk food, dårlig kvalitetsmad, tung og svært fordøjelig mad, kommer sved til at lugte. Er fordøjelsen ikke i orden, men f.eks. træg, kan det også give en dårlig svedlugt.

Bumser er også en slags udrensning, det hænger igen sammen med forkerte kostvaner eller en dårlig fordøjelse. Altså, kan affaldsstofferne ikke komme naturligt ud, f.eks. via toiletbesøg, kommer de ud på anden vis, bl.a. gennem sved og bumser. Jeg vil ikke anbefale dig nogle produkter han kan smøre på sin hud, det ville være bedre for ham, at spise sundere, drikke rigeligt med væske samt at motionere 3 – 4 gange om ugen. Mht. vitaminer og mineraler vil jeg anbefale dig, at han opsøger en biopat, der kan foretage en vitamin- og mineral test. Det vil være forkert at anbefale ham nogle kosttilskud, da det ikke er sikkert, det vil løse hans problem. Bumser og svedlugt skal altså behandles indefra, med rigtig kost, dvs. masser af frugt, grøntsager, grove kornprodukter, kartofler, fisk, fjerkræ m.m. samt motion.