PDA

Se fuld version : jeg taber mig ikke.

britt
15 Jun 2006, 19:23
hej.
Jeg har købt bogen forny dit liv på 8 uger efter vejling for jer. og jeg er nået til min 6 uge, men jeg har kun tabt mig 1 kg og det kan jeg ikke forstå. jeg gør som jeg skal og dyrker motion og træner men 1 kg på 6 uger er ikke meget. nu står jeg ikke og skal tabe 20 kg men 7 kg og jeg havde regnet med at jeg i hverfald havde tabt 4 nu. Jeg må inde rømme at jeg er ved at opgive da der ikke sker mere. jeg kan ikke finde en logisk forklaring på det ..kan i ???

hilsen Britt

Lene Hansson
15 Jun 2006, 20:35
Hej Britt!

Det er normalt at man ophober væske, når man begynder at leve sundere. Det skyldet at kroppen begynder at udrense sine affaldsstoffer. Væske vejer jo som du nok kan tænke dig, så hvis du nu f.eks. på en uge taber 1 kilo fedt, men tager 1,5 kilo på i væske, ja så har du jo nærmest "taget på". Men væsken vil forsvinde igen, det er en naturlig proces for din krop.

Dit vægttab skal ses i forhold til din vægt da du begyndte på din nye livsstil. Hvis du virkelig trænger til at slanke dig 7 kilo, så burde du også på de 8 uger, kunne smide dem.

Men som du sikkert også ved, at er motion muskelopbyggende og muskler vejer mere end fedt, derfor kan det også påvirke din vægt.

En fedtprocentmåling ville kunne vise, hvad det helt eksakt er, du har smidt og evt. taget på. Rikke Jeppesen, vores kostvejleder, foretager sådanne, i DGI-byen. Du kan kontakte Rikke på rikke@lenehansson.dk

Det sidste jeg vil sige til dig er, at hvis du tidligere har haft en sygdom eller tager medicin eller hormonpiller, er det svæere for din krop at slanke dig, end hvis du som udgangspunkt var rask.
Held og lykke, fortsæt med det du gør.

Lene Hansson