PDA

Se fuld version : Olie

skatja
06 Jun 2006, 16:51
Hej Lene og Rikke !

Jeg har fået foretaget en tarmskyldning og fik konatateret en slem candida i Tarmen, ikke så godt !
Hun har anbefalet mig og spise min. 2 spsk oliven olie og min. 2 spsk hørfrø olie hverdag, jeg synes det lyder som enormt meget, er det ok ell. vil jeg komme til og tage på ??
Hun anbefalede mig osse og spise musli med A38 til morgenmad, med det går jo ikke ifølge principperne, så jeg har spist musli med ris ell. havre mælk, men jeg savner bare min frugt helt vildt, kan jeg ikke godt spise frugt om Morgenen ell. hvad ???
Håber i kan hjælpe, jeg er lidt forviret !!

Venlig Hilsen Skatja :D

Rikke Jeppesen
08 Jun 2006, 10:04
Hej Skatja

Jeg mener ikke, at du behøver være nervøs for at spise den olie, hun anbefaler. Ja, det virker som meget - især når man tænker på hvor fedt-forskrækkede, vi har været i mange år nu, men der er jo forskel på fedt! De gode fedtstoffer anvender kroppen i en række processer, hvorimod dårlige fedtstoffer, f.eks. transfedtsyrer som har en ændret kemisk struktur som kroppen ikke kan genkende, bliver deponeret i fedtcellerne, for hvad skal kroppen ellers gøre med det?!

Det er fint, at du spiser en god sukkerfri müsli om morgenen, men du har jo forstået det helt rigtigt, at det så bør være med ris- eller mandelmælk og ikke A38. Du kan efter et par timer så spise et par stykker frugt, men det er desværre ikke så godt at spise for meget frugt, når man har candida, da den næres af frugtsukkeret. Hvis den skulle slåes helt ihjel, skulle du på en meget streng diæt, men jeg ved ikke, hvor meget den generer dig og hvor slemt det er? Der er i øvrigt også meget blandede meninger om, hvordan en candida-svamp skal behandles, så det er ret svært :(

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen