PDA

Se fuld version : Madråd!!

Tjako
29 May 2006, 15:37
Hej med jer!!
Jeg er i fuld gang med "forny dit liv på 8 uger" vil så gerne lige vide om jeg må spise en god rugbrød istedet for knækbrød??
Rikke anbefaler græskarkærner istedet for nødder og mandler (da jeg ikke tåler disse) de lyder spændende som ristet, men er der begrænset kort holdbarhed når man rister dem???
Jeg har idag været inde hos helsekost for at købe "Eskimo" som Rikke anbefaler for omega 3 og 6 fedtsyrer, i forretningen anbefaler de en der hedder UDO´S CHOICE er det OK??
De anbefaler også en fuldkorns kiks som mellemmåltid er det OK??
Sidst men ikke mindst må man spise de færdig ristede/saltede peanuts og græskarkerner???

Rikke Jeppesen
29 May 2006, 20:31
Hej Tjako

Ja, rugbrød istedet for knækbrød er fint, men pas dog lidt på med mængderne.

Når du selv rister dem, vil jeg sige, at du skal spise dem indenfor et par dage. Du behøver jo heller ikke lave så stor en portion ad gangen.

Udo's choice er også et godt fedttilskud, så den kan du godt bruge istedet for Eskimo 3.

Ja, fuldkornskiks er gode som mellemmåltid. Og også riskiks fra Urtekram.

Jeg vil ikke anbefale dig de færdigristede saltede peanuts og græskarkerner, da der er MEGET salt og ofte er der også forskellige andre tilsætningsstoffer i. Men det kommer selvfølgelig an på, hvilket produkt det præcist er, du har set. Men det er bedst at spise usaltede eller lave dem selv med urtesalt.

Jeg håber, det stadig går godt med din nye livsstil.

Mvh
Rikke