PDA

Se fuld version : Frugt og figur

wii
19 Feb 2006, 01:05
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber I har tid til at svare på:

1: Hvordan kan det være man altid har fået at vide, at det er sundest at spise fx. havregryn til morgenmad, altså et godt måltid, så man ikke bliver så hurtigt sulten; hvordan kan det så være I råder mig til at spise frugt?

2: Jeg har et problem med maven og hofterne, som er blevet noget større efter jeg har taget p-piller i et år. Er der noget jeg kan gøre for at få dellen på maven og hofterne væk? Og er der noget man helst ikke skal spise i den forbindelse? Jeg trænger virkelig til at få hjælp til at komme af med maven.

Håber I kan hjælpe mig, på forhånd mange tak

Rikke Jeppesen
19 Feb 2006, 01:07
Grunden til at Lene anbefaler, at man kun spiser frugt de første 4 timer af dagen er, at det understøtter kroppens naturlige cyklus. Det er dét, hele programmet går ud på - altså at hjælpe kroppen med at udføre dens naturlige udrensningsprocesser og derved skabe balance i kroppen.

Kroppen renser ud for giftstoffer (dem får vi fra tilsætningsstoffer i maden, bilos som vi indånder osv. hver dag) fra kl. 04 til kl. 12.

Når man så nøjes med at spise frugt i det tidsrum, så hjælper man kroppen med denne udrensningsproces. Og der er jo ingen grænser for, hvor meget frugt man må spise i dette tidsrum, så tænk på hvor mange vitaminer og mineraler man får indenbords! Det er noget, der virkelig er godt for din sundhed. Frugt om morgenen vil ikek alene hjælpe på udrensningen af kroppens affaldsstoffer, men også virke slankene og energigivende.

MHT, dine problemer ved hofter og mave, så vil jeg anbefale dig en træningsform, der hedder Pilates. Måske har du hørt om den? Den tager virkelig fat i især ryg, mave, lår og baller. Og den er skånsom, man bruger vejrtrækningen meget og det er ikke noget med at hoppe rundt. Du kan se, om de har det i dit lokale fitnesscenter, eller også om de udbyder det på aftenskole i nærheden af dig.

God fornøjelse.

Med venlig hilsen

Rikke Jeppesen
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed
for Lene Hansson