PDA

Se fuld version : fedtprocent og vægtøgning trods motion

pipse
27 May 2006, 16:45
Hej Rikke og Lene.

Jeg har igennem de sidste 14 dage levet af sund kost, hvilket jeg normalt ellers altid gør.

og har motioneret 6 dage om ugen, omkring 2- til 2½ time om dagen. både bodytoning, konditionstræning, ABS ( som er koncentreret mavetræning) step og spinning. Og alligevel så er min fedtprocent steget med 1.3 % fra uge til uge. og min vægt er også steget med 4 kilo. ????

håber i kan give min fustrationer lidt hvile.

Rikke Jeppesen
29 May 2006, 19:33
Hej Pipse

Nu ved jeg ikke, hvad det er for en fedtprocentmåler, du bliver målt med? Om det er én, man kan regne med...?

Er du lige begyndt at træne så meget? Når man pludselig øger sin trænings-intensitet meget eller begynder at træne meget, hvis man ikke er vant til det, så kan man i starten tage på i væske. Man øger bl.a. sin blodmængde.

Der sker selvfølgelig en masse processer i kroppen, når man omlægger sin kost drastisk OG begynder at træne meget, og det er ikke altid, vi kan forklare hvad der sker, men det er da helt sikkert, at hvis du lever som du beskriver ovenfor over en længere periode, så taber du dig og får mindre fedt på kroppen. Du kan så øge din muskelmasse efter længere tids træning, og da muskler vejer mere end fedt, så vil det vise sig som en vægtøgning. Men det tager altså lidt tid at opbygge muskler.

Jeg håber ikke, du mister modet, men tværtimod fortsætter din sunde livsstil.

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen