PDA

Se fuld version : For få kalorier?

solskinsregn
25 May 2006, 10:27
Vi er nogen stykker, der taber os fint med "du er hvad, du spiser" og forumet her. Men nu er vi i tvivl om, om vi får nok kalorier. I et tidligere forsøg på vægttab, har vi investeret i et computerprogram, der hedder Helsevagten. Her kan vi indtaste vores mål og vægt, hvad vi gerne vil tabe os, og hvad vi spiser. Når vi indtaster, hvad vi spiser nu, så ser det fint ud med vitaminer og mineraler. Men i forhold til de kalorier det anbefales, at vi indtager dagligt, når vi skal tabe os, så får vi for få kalorier.
Har kalorierne overhovedet nogen betydning, så længe man får, hvad man kan spise og spiser sundt?
Er der nogen anbefaling fra jeres side, om hvor mange kalorier man minimum skal indtage?

Tak for et godt forum!

Hilsen
Solskinsregn

Rikke Jeppesen
29 May 2006, 20:27
Hej Solskinsregn

Hvor mange kalorier regner I jer frem til, at I får?

Jeg vil svare nej til dit spørgsmål. Det gør ikke noget, at I får få kalorier, så længe I er dækket ind med vitaminer, mineraler osv. Man kan dog sige, at hvis I går og føler jer energiforladte og kraftesløse, så kan det være tegn på, at I får for få kulhydrater. Men man skal meget langt ned i kalorie-indtag, før det sker. Hvis I skal udføre en krævende idrætsdisciplin, så kan det også være et problem, men altså ellers skal der meget til...

Jeg har ikke et minimum-indtag, som jeg kan skrive til jer. Det kommer også an på aktivitetsniveau og andet, men det kunne være sjovt for mig at høre, hvor mange kalorier, I regner jer frem til, at I får.

Mvh
Rikke Jeppesen