PDA

Se fuld version : vægt og forbrænding

cokko
24 May 2006, 10:28
Hej Lene og Rikke.

Først vil jeg lige sige at det er en rigtig side i har her, meget inspirerende.
Jeg er en ung kvinde på 35 år, har i mange år været overvægtig, men nu var det altså nok, og derfor købte vi bøgerene du er hva du spiser og kogebogen, og det skal lige siges det er bare lækkert.
Jeg har nu fulgt dette i ca 2 ½ uge, med frugt indtil frokost og opskrifter fra din kogebog.. jeg har tabt 3,2 kilo..det er jeg faktisk udemærket tilfreds med, men hvordan kan det være at jeg også kan tage på? kan det ha noget og gøre med at min forbræning ikke er optimal? og hvad kan jeg gøre for at ændre det?
Jeg tænker også på om vi spiser de forkerte tørrede frugter..æbler med kanel.. og noget der hedder studenter mix, det er med rosiner, nødder og kokos...

De venligste hilsner
Maj Britt

Rikke Jeppesen
26 May 2006, 10:28
Hej Cokko

Et vægttab går ikke støt nedad for hver eneste dag. Èns væskeindhold i kroppen kan faktisk variere meget fra dag til dag, og du kan jo ikke se på din badevægt, om det er det, der sker nogle dage.
Du skal sørge for at spise nok basedannende mad. Jeg kan også anbefale dig at drikke Lene Hanssons syre/base-te, som er basedannende og med til at få væsken ud af kroppen.

Når du spiser tørret frugt, så skal du sikre dig, at det KUN er tørret frugt, så der ikke er tilsat sukker eller f.eks. er ristet i honning. Det kan du nok se på pakken. Urtekram er et godt mærke. Det er økologisk, og er ikke tilsat noget.
Man kan ikke spise uhæmmet store mængder af tørret frugt, fordi det er ret energitæt, dvs. der er mange kalorier i en lille portion, så selvom det er sunde vitaminer og fibre, du får, så skal man altså ikke gå helt amok ;)

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen