PDA

Se fuld version : Børneeksem og Tomat !

DiLight
22 May 2006, 15:01
Min søn og jeg har netop indkøbt din bog og håber at forny vores liv på 8 uger *S*
Efter en grundig gennemlæsning af principper er der dog et mindre spørgsmål, der melder sig ...
Vi kan ikke tåle tomat - hverken i rå eller bearbejdet form - så har vi rødt, kløende udslæt med det samme.
I dine opskrifter er tomat en gennemgående frugt - hvad skal vi gøre, kan vi erstatte den eller har du erfaring med at overfølsomhed for visse madvarer forsvinder over tid?

Jeg håber meget på et svar, da vi synes mange af de opskrifter vi har prøvet fra tv, har været virkelig lækre.

Ekstra spørgsmål - kan man erstatte fetaost med en anden ost?

Rikke Jeppesen
12 Jul 2006, 10:46
Hej DiLight

Når I ikke kan tåle tomat, så må I bare udelade den af opskrifterne. I kan altid tilsætte andre og flere grøntsager - det bliver retten kun sundere af, men der er selvfølgelig en risiko for, at det går ud over smagen :eek:

Vi har erfaring med, at allergier kan forsvinde eller forbedres efter nogen tid på disse principper, men det gælder altså ikke for alle. Men i starten bør I helt udelukke tomat, og så kan I efter noget tid forsøge jer med tomat igen og se, om det går..

I kan godt erstatte fetaost med en anden ost, men helt generelt kan man sige, at det er bedre at vælge en lidt federe ost, og gerne økologisk, fremfor en Cheasy eller anden light-ost, for fedtstoffet i disse light-oste er af meget ringe kvalitet. Og selvom de kalder det for light, så er fedt-energi-procenten altså stadig høj.

God sommer.

Mvh
Rikke Jeppesen