PDA

Se fuld version : Mellemmåltid.

Dansemus
20 May 2006, 12:49
Hej Lene Hansson.

Jeg er begyndt at spise efter dine anbefalinger og det går rigtig godt.
Jeg har længe ønsket at finde en livsstil hvor det er ok at spise rigtig meget frugt..! Så at spise frugt fra morgen til frokst er lige noget for mig..:-)

Jeg har både "du er hvad du spiser" og din nye kogebog..

Jeg har bare lige nogle spørgsmål vedr. mellemmåltiderne..

Jeg står op omkring kl. 7 hver morgen og spiser så frugt indtil kl. 13 hvor jeg spiser frokost. Men omkring kl. 16 bliver jeg sulten igen..

Hvad kan jeg spiser der klokken 16 når sulten melder sig??
Hvad med et par gulerødder og en grovbolle eller speltbolle fra bageren??
Hvad skal der være i en grovbolle for at det er en grovbolle?? Det er jo ret nemt at blive forvirret med alt det de skriver på de forskellige pakker..
Hvilken grovboller kan man købe?? Eller er det bedre at lave dem selv?? I så fald, har du en opskrift?? jeg syntes kun jeg kan se en opskrift på et brød og ikke en bolle i din kogebog..

Når jeg har spist et mellemmåltid så skal jeg igen vente 3 - 4 timer med aftensmad ik??

Jeg håber du kan hjælpe mig med nogle gode forslag..

Tak for nogle rigtig gode programmer hvor man får god inspiration..:-)

Mange hilsner fra dansemusen..

Rikke Jeppesen
26 May 2006, 09:58
Hej Dansemus

Når du bliver sulten kl. 16 kan du spise:
frugt eller tørret frugt eller
nødder (gerne mandler og paranødder, som er basedannende)
riskiks (fra Urtekram) eller andre fiberrige kiks - går du i en helsekostbutik er der masser at vælge imellem. Husk blot at det ikke må være småkager, så tjek at der ikke er en masse sukker i..
grøntsager
grovboller, og ja, det kan være meget svært og forvirrende at skulle købe grovboller, fordi de netop må skrive grovboller på pakken, bare der er en enkelt kerne i! Men se på varedeklarationerne, og tag så dem, som har det højeste tal ud for "Kostfibre" - det er svært at finde et produkt med over 10 gram fibre pr. 100 gram. Men tag dem med det højeste, du kan finde. Det er allerbedst selv at bage, som du også foreslår. Der er f.eks. en opskrift på grøntsagsgifler i Lene Hanssons nye kogebog. De smager rigtigt dejligt og er fiberholdige.

Hvis du spiser frugt skal der gå ca. ½ time til 45 min før du spiser noget andet. Grøntsager er der ingen tidsbegrænsning på. Stivelse 3 timer - men hvis din aftensmad er stivelsesholdig, så betyder det ikke noget, hvor lang tid, du venter. Protein 4 timer.

Fortsat god fornøjelse med din nye livsstil!

Venligst
Rikke Jeppesen