PDA

Se fuld version : De sidste kilo.

Carina
23 Feb 2006, 22:41
Jeg har levet efter Lene Hanssons anbefalinger i flere år med kortere pauser og kunne ikke drømme om at holde op. Jeg har alligevel enkelte problemer:

1) Jeg føler næsten altid, at jeg mangler energi, nogle gange meget værre end andre. Det største problem er om formiddagen fra omkring kl. 9.30 og til efter frokost - derefter føler jeg mig meget friskere. Jeg står op omkring kl. 6 og spiser kun frugt frem til 12 eller 12.30, også tørret frugt, som jeg har læst skulle hjælpe på energimangel. Jeg har ikke det samme problem hvis jeg spiser fx noget brød om formiddagen, men vil meget gerne holde mig til frugt...

2) Jeg er 22 år og ikke overvægtig, men har relativt meget fedt på lårene (Jeg er meget slank fra hofterne og op, hvilket gør at man lægger mere mærke til det). Jeg har også en del cellulite og tendens til at mine ben - specielt læggene - hæver en del. Det er stort set uden betydning hvor meget jeg motionerer (cykler eller går hver dag og træner 2-3 gange om ugen koncentreret).
Jeg spiser kun kød (fjerkræ) 1-2 gange om ugen, men ellers følger jeg kostkombinationen som den er omtalt i bøgerne.

Jeg håber virkelig, at I har nogle forslag!
- Carina

Rikke Jeppesen
01 Mar 2006, 10:35
Hej Carina

Du gør jo det rigtige, så det eneste, jeg kan foreslå dig mht. din manglende energi om formiddagen er at spise mere. Mere frugt og også tørret frugt. Det tyder jo på, at du simpelthen ikke spiser nok. Og så skal du sørge for at spise varieret, altså mange forskellige typer frugt. Du kan også spise lidt nødder og kerner om formiddagen (dadler og mandler smager fantastisk sammen!).

Cellulitis er affaldsstoffer, der sidder i fedtet lige under huden, så udrensning er den eneste måde at komme af med det på. Desværre er cellulitis og kropsform i det hele taget arveligt betinget, så nogle mennesker skal altså bare kæmpe mere med sådanne problemer end andre.

Du skal undgå drikkevarer med brus, altså sodavand og danskvand og i det hele taget undgå sukker. Du skal sørge for at spise masser af basedannende mad - som du jo gør i forvejen. Du kunne prøve med Lene Hanssons Syre/base-kit, som er en 3-ugers udrensende kur. Det vil kunne hjælpe dig af med affaldsstofferne og også overskydende væske i kroppen, som der er noget, der tyder på at du har. Lenes Syre/base-te er også svagt vanddrivende, så den vil også kunne hjælpe dig.

God fornøjelse med det.

Venligst,
Rikke Jeppesen
Professionsbachelor i Ernæring & Sundhed