PDA

Se fuld version : Er han for slank?

Marianne1980
15 May 2006, 23:48
Hej

Jeg spiser efter Lene Hansson's principper, og min kæreste spiser for det meste med, når vi er hjemme. Han er 1,98 cm høj, og vejer nu 90,3 kg, hvilket jeg synes hører til den lave ende...

Skal han spise mere fedt og hvilket fedt? jeg vil jo gerne have at han er mest mulig sund, men han behøver jo ikk ligefrem at tabe sig...

Hvad gør vi?

Ps:
På en ganske almindelig dag spiser han en stor portion havregryn med masser af rosiner og sødmælk. Frugtsalat (sammen med mig) med solsikke- og græskarkerner. 3 skiver rugbrød (2 af dem med mayonnaise & kødpålæg. 1 med skrabet smør og pålægschokolade). Mellemmåltid; evt. 3 knækbrød med skrabet smør. 2 stk laks og salat med købedressing. Mellemmåltid; mandler og rosiner.
Han er ikk så god til det med vand, får MAX 1 l. om dagen. Ellers mælk, saftevand...

På forhånd tak for hjælpen!!

Rikke Jeppesen
20 May 2006, 10:46
Hej Marianne

Din kæreste har et BMI (body mass index) på 23, hvilket ligger lige midt i normalvægt-gruppen, så han vejer ikke for lidt, men tværtimod lige hvad han skal.

Jeg vil ikke ligefrem sige, at det han spiser på en dag, fremmer hans sundhed. Han kombinerer forkert, hvilket går ud over hans fordøjelse, og han spiser meget syredannende og meget af de forkerte ting til frokost. Han skal have flere grøntsager.

Jeg vil foreslå ham at leve efter Lenes principper ligesom dig. Han kan dog undlade at nøjes med frugt om morgenen, men så ville jeg bruge rismælk istedet for sødmælk til havregrynene.

Man får sunde fedtstoffer fra fed fisk (fint at han får laks), fra avocado, nødder, kerner og olivenolie.

Venligst
Rikke Jeppesen