PDA

Se fuld version : Sulten midt på eftermiddagen

micbeth
15 May 2006, 23:00
Hej

Jeg har været igang med denne livsstil i en uge, og jeg trives rigtigt godt med det.
Mit problem er at jeg er meget sulten midt på eftermiddagen. I dag fik jeg en proteinrig salat til frokost og spiste et par gulerødder og en peberfrugt som snack en times tid senere. Midt på eftermiddagen fik jeg en meget stor trang til brød, købte 2 grove boller, og fik umiddelbart bagefter en knaldende hovedpine.

Hvad kan jeg gøre anderledens for at undgå dette?

Med venlig hilsen

Lisbeth

Rikke Jeppesen
20 May 2006, 09:39
Hej Lisbeth

Det er bedre at spise noget tørret frugt (dadler, abrikoser, æbleringe, figner..)og evt. nogle mandler om eftermiddagen som snack. Eller riskiks fra Urtekram, eller frugt eller grøntsager. Mht. grovboller er det desværre sådan, at man må kalde hvad som helst grovboller, bare der er en enkel kerne i, og det er ret svært at gennemskue, men ofte er fiberindholdet meget lavt i de boller, som bliver kaldt grovboller, og som man kan købe i supermarkeder og hos bagere. Så du har sikkert netop ikke fået så mange fibre fra dine to "grovboller", men istedet fået en masse hurtige kulhydrater, som suser ud i blodet, og giver et højt blodsukker, hvilket efterfølges af et tilsvarende lavt blodsukker = hovedpine.

Hvis du ikke kan nøjes med noget af ovenstående om eftermiddagen, så kan du jo bage nogle fiberholdige boller selv, og så have sådan én som dit eftermiddagsmåltid. Der er et par gode opskrifter på grovboller i "Lene Hanssons Kogebog", som du evt. kan bruge.

Jeg håber, det lykkes dig at finde en brugbar løsning.

Mvh
Rikke Jeppesen