PDA

Se fuld version : mellemmåltider /hovedmåltider

may123
13 May 2006, 20:30
Hej Lene og Rikke

Hvor er jeg bare glad for jeres svar her på forumsiden!

Når jeg kommer hjem fra arbejde ved 17-tiden er jeg som regel hunde-sulten. Ville det være OK at spise et protein mellemmåltid, hvis aftensmaden også er efter protein-princippet eller et stivelsesholdigt mellemmåltid og et stivelsesholdigt aftenmåltid - når der ikke går 3 timer fra mellemmåltid til aftensmad? Måske skal jeg finde på noget helt andet til mellemmåltid; jeg har efterhånden lært, at man kan vænne sig til meget .... er blevet super glad for bare at spise frugt om morgenen/formiddagen til kl. 12! Min mave er helt holdt op med at buldre ... hurra

Rikke Jeppesen
21 May 2006, 09:33
Hej may123

Tak for rosen, og godt at høre, at din mave har fået det bedre :)

Du kan fint gøre, som du skriver - at du tager et proteinmellemmåltid, hvis du skal have protein-aftensmad eller stivelse, hvis du skal have stivelses-aftensmad.

Som mellemmåltid kan jeg i øvrigt anbefale tørret frugt, hvis du kan lide det. Det er især godt, hvis du har en sød tand. Det kan værre tørrede abrikoser, dadler, figner, æbler, ananas mv. Og meget gerne fra Urtekram, da det er økologisk og ikke indeholder andet end den tørrede frugt. Der er ikke tilsat sukker eller noget andet..

Mandler, nødder og kerner er også gode mellemmåltider og i øvrigt riskiks fra Urtekram og generelt fiberrige kiks - der er masser at vælge imellem i helsekostbutikker. Men sørg altid for at tjekke, at de ikke er fulde af sukker - der er jo nogle, der er småkager og ikke kiks..

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen