PDA

Se fuld version : Væskeophobninger & mavesyre

Jeanette
20 Feb 2006, 21:05
Hej Lene

Jeg skal ikke tabe mig mere end et par kilo, og jeg spiser meget frugt, grønt, groft, magert og en del gode fedtstoffer. Jeg har dog den last at jeg er ret glad for cola light og, i perioden mellem ægløsning og menstruation, også slik og chokolade. Jeg forsøger dog hver måned at spise frugt, rosiner og mandler istedet, men det er ligesom bare ikke nok.

Nu er jeg begyndt at spise en krom-tablet dagligt, og har taget en kold tyrker mht. både cola og slik. Det er 8 dage siden og jeg har hver mogen tykke fingre, fødder og ben. Jeg kæmper mig også af sted på mine løbeture og får svien i mellemgulvet, formentlig af for meget mavesyre. Jeg har ikke oplevet nogen af delene før, og jeg ville umiddelbart tro at mavesyren ville være værre da jeg drak cola.
Er det fordi min krop er i gang med en udrensning?

Har du for øvrigt nogle gode råd ved en forstyrret hormonbalance og manglende sexlyst. Jeg har for 5 år siden været igennem 3 hormonbehandlinger ifm. fertilitetsbehandling.

Tak for nogle gode programmer, bøger m.m.

Rikke Jeppesen
08 Mar 2006, 17:38
Hej Jeanette

Jeg håber, det går bedre med dine hævede fingre, fødder og ben!
Både dette og mavesyren, som du oplever, er udrensningssymptomer, og det er forhåbentligt blevet bedre. Det er flot, at du helt har droppet både cola light og de søde sager.

Mht. manglende sexlyst, så skal du spise mad, der indeholder masser af B6-vitamin, som er brune ris, alle former for kål, appelsiner, citroner, avocado, bananer, papaja, valnødder, solsikkefrø, gulerødder, tørrede bønner og grønne grøntsager. Dette bidrager til produktionen af østrogen, som er med til at styrke din sexlyst.

God fornøjelse :o)

Mvh
Rikke Jeppesen