PDA

Se fuld version : Græs og birkepollen allergi

mall
12 May 2006, 16:20
Hejsa

Jeg er en pige på 32 år, som har haft høfeber i 22 år. I de senere år, er jeg begyndt at mærke allergiske reaktioner, når jeg har med frugt at gøre. Det kan være når jeg skal skrælle et æble eksemplel vis.

Jeg følger med i alle dine programmer. Synes de er super gode.

Jeg er ikke overvægtig, men vil meget gerne leve et sundere liv, og få nogle bedre spisevaner ind i familien. Og jeg vil gerne bruge din måde at forbedre mit og familens liv på.

Men hvad kan jeg gøre, når jeg reagere allergisk overfor de fleste frugter? Og det er ikke mange frugter jeg kan tåle. Vil det mon nogensinde blive bedre at spise flere slags frugt i fremtiden?

Jeg ved selvfølgelig godt at jeg ikke skal leve udelukkende af frugt, men jeg kan bare ikke rigtig komme videre til at forbedre livsstilen.

Venlig hilsen
Mall

Rikke Jeppesen
20 May 2006, 08:58
Hej Mall

Du må starte med at spise den frugt om morgenen, som du kan tåle. Det bliver måske lidt ensformigt, men du kan så også spise grøntsager om formiddagen - dog skal du lige vente ca. 45 min. fra du har spist frugten, før du spiser grøntsagerne. Måske kan du tåle nogle af frugtsafterne fra Dr. Voelkel? Det er et mærke, der fåes i helsekostbutikker, og dér kan du jo prøve dig frem..

Derudover følger du og din familie ellers principperne, som beskrevet i bøgerne. Du kan så efter noget tid - Der skal måske nok gå et halvt år eller mere - forsøge dig frem med den frugt, som du hidtil ikke har kunnet tåle. Prøv forsigtigt med én ad gangen og hold dig til små mængder. Så vil du hurtigt opdage, om du stadig er allergisk overfor visse frugter eller ej.
Nogle kan opleve en forbedring, når de har levet efter Lenes principper i noget tid og har været igennem en udrensning, men det er desværre ikke alle.
Men det er da forsøget værd.

Håber du finder en måde, som passer for dig, så du kan få dig en sund livsstil.

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen