famfredensborg
11 May 2006, 22:50
Vi er en familie på 6. Far, mor og fire børn mellem 4 og 13. vi har set nogle af jeres udsendelser og føler også at vi bør gøre noget ved vores kostvaner. vores børn er på ingen måde overvægtige måske nærmere tynde (det var mor og far også som barn), Men men men det er mor og far ikke helt længere. vi synes det er svært for os at ligge en kost der tilfredsstiller os alle. Og i jeres udsendelser er der ikke særlig meget hjælp at hente, for jeg synes det tit er par enten uden børn, eller hvor børnene er flyttet hjemmefra. Måske var vi et emne for en udsendelse hvor man ser hvad man egentlig stiller op med børnene, mens mor og far taber sig eller hvad. Nej det er ikke så nemt synes vi. men vi vil meget gerne tabe os.
Lene Hansson
11 May 2006, 23:01
Hej med jer!
Vi har faktisk haft et program med mor og datter, for et par uger siden. Måske så I ikke det program, men i kan hente information om programmet, ved at klikke ind på menuen "TV" på disse netsider. Mor og datter hedder Connie og Michelle og deres menuer ligger på hjemmesiderne.
Alle i familien kan få glæde af sund mad og man taber sig ikke ved at spise sundt, hvis man ikke har behov for det. Kroppen bliver bare stærkere af det, immunforsvaret øges og det er godt for de små.
Jeg vil foreslå jer, at I som voksne starter med nogle af de sunde menuforslag i finder i mine bøger og på netsiderne. Start blot med at lave aftensmaden om for alle. og lev elelr som I plejer. Gør dette i de første 2 uger.
Gode opskrifter/mad som de fleste børn kan lide er: kalkunfrikadeller, kyllingefrikadeller, grovpasta retter, sandwiches, smoothies, tørrede frugter, grøntsager i stængler (find opskrifter på dette i "Kogebogen").
Herefter - for jer 2 voksne, skal I lave om på morgenmaden og begynde med frugt, frugtsmoothies og motion!
Lav en indkøbsplan der tager højde for sunde ting, f.eks. frisk frugt og friske grøntsager, der skal fylde mest i de voksnes kostplan.
Det er for meget at skrive her, hvad I præcist skal gøre, men der er masse af gratis råd og opskrifter at hente her på siderne.
Gode råd: Start i det små, med få ændringer og udvid derefter mere og mere, således at i langsomt bygger en ny og sund livsstil op, til glæde for alle.
Håber I vil nyde godt at den nye sunde livsstil.... :D
Venligst
Lene Hansson