PDA

Se fuld version : riskager??

gigga1980
10 May 2006, 16:02
vedr. mellemmåltider så spiser jeg altså riskager, dette så jeg man gerne måtte spise, men hvor mange?? jeg føler mig meget sulten specielt lige over middag!! jeg må også indrømme der ryger lidt andet ned end frugt om formiddagen fordi jeg simpelthen er for sulten, men kan i ikke give mig en ide til hvad det kunne være jeg kunne spise om formiddagen og, som måske ikke var helt skidt at spise... hvad med bananer er det også ubegrænset?? jeg følger bogen "forny dit liv på 8 uger".. hvilken bog jeg er blevet meget glad for, men må indrømme jeg har svært ved at holde det ind imellem også mange dage har jeg altså ikke været igang endnu.. håber på et svar fra jer.. tak for et godt forum og en fed tv udsendelse LH. mange tak..:P

mvh gigga1980

Rikke Jeppesen
11 May 2006, 15:40
Hej gigga

Det er okay at spise riskager som mellemmåltid. Husk blot på at tælle dem med i "syre-regnskabet" ;) Og så skal det være dem fra Urtekram, da de er fiberholdige. Du kan spise 2-3 stykker som et mellemmåltid.

Ja, bananer må du også spise ubegrænset om morgenen/formiddagen. Hvis du ikke kan nøjes med frugt de første 4 timer, så kan du spise tørret frugt f.eks. dadler, tørrede abrikoser, tørrede æbleringe osv. Men igen, bedst hvis de er fra Urtekram. De må ikke være tilsat noget f.eks. sukker..
Du kan også spise nødder f.eks. mandler og paranødder (disse to slags nødder er basedannende, alle andre nødder er syredannende). Men husk på, jo mere du går udover principperne, jo langsommere går dit vægttab. Det er også fint nok, men det skal du jo bare være opmærksom på. Så det er bedst at holde sig til udelukkende frugt, hvis du er ude efter et hurtigt vægttab.

Jeg håber, du når dit mål - det vigtigste er jo at være sund og glad! Så er det jo for så vidt lige meget om det tager lidt længere tid - bare det går den rigtige vej.

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen