PDA

Se fuld version : Blanding af proteiner og stivelse

Kingu
09 May 2006, 10:51
Jeg har lige købt din bog, som jeg vil starte med at give dig stor ros for.
Der er virkelig meget i den man kan bruge.

Jeg har dog 2 spørgsmål, som jeg håber at du kan svare mig på.
Når man har spist et måltid, hvor man har spist stivelse men ikke proteiner
(Da man ikke må blande), hvor lang tid skal man så vente før man må spise
portioner med proteiner og ikke stivelse?

Det andet spørgsmål går på at jeg arbejder et sted hvor vi har en kantine.
Maden består af varmt mad, salatbord og pålæg. Den varme mad er som regel sund, efter mine øjne, men må indrømme at jeg der er noget af det jeg ikke rigtig kender kender til, når der er tale om hvordan man laver det. Vi betaler et beløb hver måned til maden og vi kan ikke melde det fra. Så jeg ville høre, nu hvor jeg skal gå efter den kostplan, som er i bogen, hvad kan jeg så gøre,hvis vi ikke får serveret noget af det mad? Har du evt et forslag til hvad jeg kan gøre?

Venlig hilsen Kingu

Rikke Jeppesen
11 May 2006, 16:16
Hej Kingu

Når du har spist et stivelses-holdigt måltid, så skal der gå 3 timer, før du spiser noget fra gruppe A. Hvis du har spist protein, så skal der gå 4 timer, før du spiser stivelse.

Mht. situationen på dit job, så kan du jo vælge at tage mad med hjemmefra, og så lave den udfra bogen. Så er du da 100% sikker på, at du gør det rigtige. Og ellers må du jo forsøge at tage maden på arbejdet udfra principperne så godt du kan. Du skriver ikke, hvilken bog du har, men f.eks. i "forny dit liv på 8 uger" er der et kombinationsskema bagi bogen, som du kan hive ud og tage med dig. Så kan du jo altid tjekke, når du har taget mad på din arbejdsplads, om det lever op til principperne kombinations-mæssigt.

Mvh
Rikke Jeppesen