PDA

Se fuld version : Håndeksem

Charlotte Rørvig
07 May 2006, 16:26
Jeg er en 24 årig pige, som nu i over et år har haft problemer med eksem på mine hænder. Har været til hudlæge og han mener det er børneeksem. Han har givet mig hormoncreme, hvilket også virker, men det gør, at min hud bliver endnu mere sart. Eksemet udvilker sig som følgende: Små væskefuldte knopper, de klør, der går hul, jeg klør igen, huden udtørrer og huden begynder at revne. Jeg smørrer selvfølgelig med hudlotion hele tiden, men det hjælper ikke ret meget. Hvis ikke mine hænder er rødblussende og klør, så er de helt udtørret! Hvad tror I jeg kan gøre? Jeg begyndte med at leve efter Lene Hanssons anbefalinger for 1 1/2 uge siden, og er meget glad for det, men er der noget specielt jeg skal spise/drikke/ gøre? Jeg vil frygtelig gerne af med det.

Rikke Jeppesen
08 Jun 2006, 10:15
Hej Charlotte

Det er vigtigt, at du fortsætter med at leve efter Lenes principper, så du kan blive helt udrenset. Det kan godt være, at du i starten oplever en forværring af problemet, men så skulle det efterfølgende blive bedre. Det er vigtigt, at du både overholder syre/base-principperne og kombinations-principperne. Undgå gerne kød og mælkeprodukter, slik og junk food.

Af tilskud kan du prøve: multivitamin- og mineral, ekstra A- og B-vitamin. Afvaskning med Molke/vand, Bioforce creme, Viola Tricolor, Solidamin 10, Udos Choice olie.

Zoneterapi og akupunktur kan også have en positiv effekt.

God bedring.

Venligst,
Rikke Jeppesen