PDA

Se fuld version : undervægt

ghita
05 May 2006, 00:29
Hej Lene.jeg er mor til 5,og jeg ser dine programmer hver gang,min mand var blevet lidt tyk og var meget træt,så vi begyndte at lave mad efter dine bøger,og efter 7 dage havde han tabt 2,2 kg og der var kommet lidt mere krudt i ham så nu kan han klare sit arbejde og er begyndt at træne og løber et par gange om ugen,så det er fint nok.Men nu kommer problemet for jeg ville gerne tag ihvertfald 10 kg på,hvad skal jeg gøre,jeg tør ikke spise det samme som ham fordi jeg er bange for at tabe mig,så det er kun aftensmaden hvor vi spiser det samme,det skal lige siges at jeg går hjemme så jeg har masser af tid til at lave sund mad,og jeg kan lig at lave nyt mad.Jeg håber at du kan hjælpe mig.hilsen mor til 5

Rikke Jeppesen
20 May 2006, 10:32
Hej Ghita

Du kan godt leve efter principperne, selvom du ikke skal tabe dig. Du skal dog ikke spise frugt de første 4 timer, men spise et måltid om morgenen, der består af grove kornprodukter.

Du skal også sørge for at spise forholdsvist store portioner og spise mange mellemmåltider. Spis masser af de sunde fedtstoffer, som findes i nødder, kerner, avocado, olivenolie. Tørret frugt kan du også spise løs af. Og så kan du spise noget god økologisk kvalitetschokolade engang imellem, med min. 70% kakao-indhold. Det indeholder gode og sunde stoffer.

Af tilskud kan du tage Total B (ekstra stærk) og E-vitamin og Zink.

Det er også en god idé at finde en motionsform, som opbygger muskler, og som ikke er konditionstræning og dermed alt for fedtforbrændende. Det kan f.eks. være yoga eller pilates eller regulær styrketræning.

Håber I finder en balance, så I begge to kan leve sundt.

Mvh
Rikke Jeppesen