PDA

Se fuld version : Opskrifter i "30 dage"

perchris
19 Feb 2006, 22:59
Hej Lene

Jeg har fulgt dine leveregeler på "prøve" i ca 30 dage som en appetitvækker, ikke så meget for at tabe mig, men mere for at ændre mine spisevaner, og det
er lykkedes, så tak for inspirationen. Der har måske været en nisse på spil, da menuen Dag 21 Farvestrålende og næringsrig bønnesalat og menuen Dag 22 Pragtfulde rødbedebøffer blev trykt, da beskrivelserne af fremgangsmåden er den samme for begge retter. Nu ved jeg at beskrivelsen passer på retten Dag 22, men så mangler beskrivelsen for Dag 21 må jeg venligst bede om den.
Hvis jeg må meddele endnu en lille trykfejl så er retten Dag 24 den samme som retten Dag 28, findes der en opskrift mere, vil jeg da gerne have den også.
Og så iøvrigt er min plan at starte forfra og få det holistiske med, det er lækkert at mærke at bukserne ikke strammer mere, og sådan skal det fortsat være.
Mvh perchris

Lene Hansson
20 Feb 2006, 17:38
Sætternissen har vist været på spil, jeg beklager!

Her er de rigtige opskrifter:

DAG 22
Næringsrig bønnesalat, 2 personer.
75 g tørrede bønner, 75 g tørrede kikærter. ½ rød peber, ½ gul peber, en stor håndfuld persille, 1 spsk. solsikkekerner, 100 g champignon, 5 grønne asparges.
Bønner og kikærter lægge i vand natten over. Derefter hældes vandet ud, og begge dele koges i rigeligt vand, i ca. 30-25 minutter. Bønner og kikærter tages op og skylles, hvorefter de drypper af. Peberfrugterne skæres i fine stykker, persillen hakkes groft, champignoner skæres i skiver og derefter i mindre stykker, asparges skæres i mindre stykker. Det hele blandes i en stor skål, og dressingen hældes henover.
Dressing: 1 spsk. olivenolie, 1 spsk. vand, ½ tsk. groft ubleget havsalt (helsekost), 2 tsk. citron- eller limesaft, 2 tsk. sojasauce.

Dag 28
Delikate grillspyd – 4 spyd
4 grillspyd, kan være af træ eller stål, 10 store rejer, 1 karambolfrugt i skiver, 10 ananaskirsebær, 4 figner, 1 rød chilifrugt, 1 limefrugt.
Marinade:1 spsk. olivenolie, ½ tsk. indisk karry, 1 tsk. sojasauce, saft af ½ lime.
Læg de friske rejer i marinaden et par timer i køleskab, hvorefter de sættes på spydene med frugterne og steges på en grillpande. Alternativt kan du stege rejerne først og derefter sætte dem på grillspydene.
Server blandet salat til spydene og letdampede grøntsager (ej vist)

God fornøjelse...

Lene Hansson