PDA

Se fuld version : Blodtypediæt

mille
19 Feb 2006, 12:45
Jeg har lige læst din bog, *du er hvad du spiser* og har et spørgsmål til morgenmaden som kun skal bestå af frugt. Jeg har tidligere talt med en kostvejleder som har anbefalet kødpålæg, æg. osv til morgenmad, da det er vigtigt med proteiner, siger hun. Jeg vil lige tilføje at jeg idag lever efter en blodtypediæt... Hvor meget kød (proteiner) skal jeg da spise om dagen ??, hvis jeg feks. kun spiser frugt om morgenen ??

Hilsen den lidt forvirrede

Lene Hansson
19 Feb 2006, 19:12
Hej Mille!

Jeg kan godt forstå at du er forvirret, der er lige så mange bud om "rigtig kostsammensætnng" som der der kostvejledere.

Det er min erfaring, at vi ikke har brug for så meget protein som man bl.a. ser og hører i diverse annoncer, reklamer m.m. De gængse kostråd trænger til en gevaldig genopfriskning og opdatering.

NNA (Nordisk Næringsstofs Anbefalinger) anbefaler at vi dagligt skal have protein til det der svarer til 0,8 gram, pr. kilo legemsvægt.

D.v.s. hvis du f.eks. vejer 70 kilo, så skal du have 56 gram protein om dagen.

WHO anbefaler 0,5 gram protein, pr. kilo legemsvægt, i det tilfælde og med den samme vægt, skal du have 35 gram.

Personligt hælder jeg mest til WHO's anbefaling.

Du kan sagtens opnå de 35 gram pr. dag, ved at følge mine kostråd, med frugt om morgenen.

Held og lykke!

Hilsen Lene Hansson