PDA

Se fuld version : Hjælp havd skal jeg gøre...

D.Knudsen
02 May 2006, 13:16
Hej.
Tak for et godt tv program..
For 1 1/2 år siden tabte jeg mig 21 kg. Fra str 44 til 38. Jeg var pave stolt.
Jeg gik ved Vægtkonsulterne. Det var ok.Fra at spise meget usund mad, til meget grønt mad. Men desværre var det meget svær at holde denne livsstil. Grønsager får vi til alt vores mad. Og kan ikke undvære dem.. Men jeg kunne godt tænke mig noget andet grønt , for vi køre i de samme grønsager. Min mand er meget KRÆSEN, vil ikke prøve noget nyt.
Desværre er jeg blevet sygmeldt pga led smerter.Og kommer ikke tilbage til mit arbejde igen som dagplejemor. Jeg har altid gået til fodbold, styrketrænet,og svømmet lidt. Mit problem er nu at jeg har taget 10 kg på igen ( og min mand ) Jeg spiser ikke slik, chokolade, chips, som før. Og jeg røre mig overhovet ikke og vi får sund mad hver dag. Steger uden fedt og spiser ikke meget brød. Og aligevel har jeg taget på. Jeg har haft for højt kosterol, men ved kostomlægningen, blev den for lav. Men den er helt normal nu. Jeg er ved at være desperat, for jeg syntes at jeg gøre meget i hvordan og hvad vi får. Og motion kan jeg ikke lave for meget af nu. Jeg vil gerne ned i en str 38 igen... Hjælp hvad skal jeg gøre .
MVH Dorhe Knudsen. 38 år.

Rikke Jeppesen
20 May 2006, 09:48
Hej Dorthe

Jeg kan kun anbefale dig at begynde at leve efter Lene Hanssons principper. Det vil være godt og vigtigt for dig med dine ledsmerter at leve efter syre/base-balancen, og samtidig skal du være meget opmærksom på, at du får de rigtige fedtstoffer. Omega 3-fedtsyren, som man får fra fed fisk og hørfrøolie, har vist sig at have en positiv virkning for gigt- og ledsmerter, så du skal sørge for at få nok af den. Det er svært at spise nok fisk, så det kan være en god idé med et tilskud (gerne Eskimo3). Det er også godt for kolesteroltallet. Du skal samtidigt undgå de dårlige transfedtsyrer, som man får fra friturestegt mad, industrielt fremstillede kager, chips og kiks. Og så skal du spare lidt på kødet.

Jeg vil foreslå dig at investere i Lenes bog "Forny dit liv på 8 uger". Den er nem at gå igang med og følge, og der er opskrifter og indkøbslister til hver uge.

Jeg håber, det lykkes for dig og din mand.

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen