PDA

Se fuld version : Forny dit liv på 8 uger spørgsmål?

bzn
01 May 2006, 19:02
Jeg skal igang med denne bog/kostomlægning(Forny dit liv på 8 uger) men der er en enkelt ting som forvirrer mig en anelse.....

"Normalt" når man har bøger der vejleder en, så vil der være angivet i hvilken mængde man skal indtage de forskellige produkter.

Her er der blot angivet at man (f.eks) om morgenen skal spise :Appelsiner, ananas, papaja, druen og bananer :: Middag: bagte kartofler osv....
mit spørgsmål er så,- hvor mange - hvor lidt? er det op til en selv eller er der nogle retningslinier for, hvor meget man kan indtage, for at det vil give den optimale effekt?
Eller skal man se på uge indkøbet kontra de forskellige ugedages forbrug af de forskellige produkter og så ud fra det regne sig frem til hvor mange/meget man skal indtage dagligt?
Eller har jeg blot overset noget.....

Venlig hilsen
Rasmus

Rikke Jeppesen
04 May 2006, 11:36
Hej Rasmus

Når man følger Lenes principper, så er der ikke mængdebegrænsninger på. Det vigtige er ikke, hvor meget man spiser, men hvordan man kombinerer måltiderne, og at man overholder syre/base-balancen.
Det vil altså sige, at spiser du f.eks. kød og grøntsager, så skal kødet fylde 1/3 på din tallerken og grøntsagerne 2/3. Er du ikke mæt, så må du gerne tage igen - bare du sørger for at holde samme forhold. Det samme gælder hvis det er stivelse og grøntsager. Altid 1/3 syre og 2/3 base. Du kan se på side 140, hvilke madvarer, der er syredannende og hvilke der er basedannende.

Håber det kunne hjælpe. Held og lykke med vægttabet.

Mvh Rikke Jeppesen