PDA

Se fuld version : Bims af at spise frugt

HanneBJ
29 Apr 2006, 18:38
Jeg kan altso ikke tåle udelukkende frugt om formiddagen.

Jeg bliver "bims", desorienteret, sådan "ligth-headed" af det.

Jeg har målt mit blodsukker ca 20 min efter sidste frugt - og her er det 2.9, hvilket måske er grunden til at jeg har det sådan - simpelthen lavt blodsukker.

Det svarer meget godt overens med den fornemmelse jeg har af, at min krop producerer for meget insulin, når jeg spiser kulhydrater.

Normalt spiser jeg ost og grønt eller kød og grønt til morgenmad - holder mig generelt fra stivelse da mit blodsukker bliver for lavt af det.

Hvad kan jeg spise til morgenmad i stedet for udelukkende frugt?

Rikke Jeppesen
04 May 2006, 11:49
Hej Hanne

Du skriver ikke, hvor længe ad gangen, du har forsøgt dig med frugten om morgenen? Men hvis det blot er et par dage i træk, så kan man ikke rigtigt regne med det. De fleste oplever et eller andet "mærkeligt" i form af udrensningssymptomer, som kan vise sig ved, at de problemer og ubalancer man har i forvejen bliver forværrede. Så måske skal du fortsætte lidt længere tid, og så ville det blive bedre.
Men som sagt ved jeg ikke, om du har prøvet i længere tid.
Men hvis du kan spise grøntsager om morgenen, istedet for frugten, så ville det være rigtig godt. Duer det heller ikke for dig, så handler det om at spise et måltid, der indeholder grove kornprodukter, men som stadig overholder kombinationsprincipperne.
Det kunne f.eks. være en god sukkerfri müsli med rismælk eller groft brød med hummus, banan eller anden vegetarpostej.

Håber det kunne hjælpe dig.

Mvh
Rikke Jeppesen