hpjohansen
25 Apr 2006, 10:40
Hej
Jeg bagte græskarkernebrød i går, men de er slet ikke bagt igennem. Er det korrekt, at de kun skal bage i 10-12 minutter. Det virker som om det er for lidt?
Jeg har købt den sidste nye bog af Lene Hansson fordi jeg regnede med at opskriften på rosenkålsuppe var med, men det er den ikke. I hvilken bog finder jeg den. jeg har 3 af hendes bøger.
med venlig hilsen
Henriette
Rikke Jeppesen
25 Apr 2006, 12:20
Hej
Opskriften på rosenkålssuppen har du her. De opskrifter du ser i tv-udsendelserne finder du altid efterfølgende på disse sider, under "TV3"-fanebladet, hvor du så klikker på den person, der indgik i det pågældende program.
Opskrift på rosenkålssuppe - 2 personer
300 gr. rosenkål skåret i halve
150 gr. gulerødder skåret i tykke skiver
150 gr. græskar skåret i tern
1 hel skalotteløg i skiver
1 fed hakket hvidløg
¼ hakket chilli
1 håndfuld hakket koriander
¾ liter vand
2,5 dl soyafløde (helsebutikker og visse supermarkeder)
Tilberedning:
Olie kommes i en gryde. Herefter svitses chilli, hvidløg og løg, hvorefter grøntsagerne tilsættes. Det hele svitses yderligere i 4-5 minutter. Grøntsagerne må endelig ikke blive brune. Nu tilsættes vandet, så det dækker og lidt til. Det hele koges i ca 15 minutter. Sørg hele tiden for det er vand så det dækker.
De kogte grøntsager kommes i blenderen sammen med noget at vandet. Hvis der er meget vand tilovers kan der spædes yderligere op. Men pas på den ikke bliver for tynd.
Den blendede suppe kommes i en gryde og kryderes med salt og peber. Soyafløde kan evt. tilsættes for at gøre den mere cremet, pynt med hakket koriander og server straks. Du kan finde yderligere inspiration til andre sunde opskrifter i Lene Hanssons online shop.
Der er stor forskel på ovne og på vandets hårdhed rundt omkring i landet, så det kan godt gøre, at man skal give eksempelvis brød længere tid, end der står i en opskrift. Jeg skulle også selv give brødet noget længere tid, end der stod i opskriften..
Mvh Rikke jeppesen