Gismail
24 Apr 2006, 19:53
Hej, jeg har netop lånt "Forny dit liv på 8 uger", og det er rigtig dejligt, at indkøbslisten allerede er skrevet, for jeg er helt "grøn", når det kommer til det med stivelse og proteiner, og hvordan de skal fordeles i et måltid. Jeg vil gerne have det lært men indtil da - jeg har et madbudget på omkring 400 kr pr. uge. Kan jeg handle ind efter dine principper for så lille et beløb? Jeg er rigtig nybegynder ;=)
Hilsen Gitte
Rikke Jeppesen
04 May 2006, 11:54
Hej Gitte
Jeg tror ikke, at 400 kr. om ugen er nok, men det kommer jo også an på, om det kun er til dig selv. Hvis det er tilfældet, så kan du jo halvere indkøbslisten, for den er til 2 pers., og så bliver det da lidt mindre.
Du må så lade være med at købe økologisk, selvom det har stor betydning for din sundhed.
Det er klart, at når du her i starten skal købe en hel masse basis-madvarer, så bliver det lidt dyrt lige i første omgang, hvis det er ting, du ikke har i forvejen. Og ellers må du udelukke nogle grøntsager fra opskrifterne, eller erstatte med nogle billigere... Men du skal sørge for, at du stadig får 2/3 basedannende mad hver dag, så frugt og grønt er jo en stor del af det.
Jeg håber, du på en eller anden måde, kan få det passet ind i dit budget.
Mvh
Rikke Jeppesen