PDA

Se fuld version : hjælp!!!

maria18
21 Apr 2006, 21:13
Hej Lene og jer andre...

Jeg er en pige på 18 år,jeg vejer 20 kilo for meget. Pga min overvægt har jeg fået slemt astma og svært ved at gøre alt det jeg gerne vil.
Jeg har mange gange sagt til mig selv at nu skal det være nu og så holder jeg det en dag eller to hvis jeg er heldig... Det er rigtig træls for jewg vil så gerne. Jeg er ikke i tvivl om hvad det skyldes, hvilket er et brud med min far og en kæreste jeg havde 1 år. Det tog meget hårdt på mig og nu har jeg det bare sådan at nu skal det være slut med at gå og have det dårligt hver dag. Jeg vil ikke mere!!!
Jeg tror bare jeg har brug for lidt hjælp til at komme igang...

Jeg er også i tvivl om hvilken bog der vil hjælpe mig på vej? Og hvilken sport vil være bedst. Jeg har prøvet at løbe nogen løbeture, men der er jo mange kilo at skulle løbe med så det er meget hårdt.

Jeg håber I vil hjælpe mig godt i gang...

Mange hilsner Maria

Rikke Jeppesen
11 May 2006, 15:26
Hej Maria

Det er godt, at du er klar til at gøre en indsats for at blive sundere og derved mere glad for dig selv.

Du kan starte med at investere i Lenes bog "Forny dit liv på 8 uger". Den er rigtig god og fortæller dig præcist hvad du skal gøre dag for dag. Du skal være opmærksom på, at du kan opleve udrensningssymptomer i starten - det kan være i form af hovedpine, kvalme, træthed mv. Det er helt almindeligt, og det går over igen. Det skal du bare kæmpe dig igennem. Det er altid hårdt med en kostomlægning i starten. Man har jo gamle vaner at kæmpe med! Men vær stærk de første dage, og så er det gode ved det, at det heldigvis bliver nemmere og nemmere og til sidst har du fået nye gode vaner!

Der er mange muligheder mht. sport. Du kan gå lange ture, hvor du går til, så du får pulsen op. Du kan gå stavgang. Du kan melde dig ind i et fitness-center og forsøge dig frem med alle de forskellige hold, de har. Det behøver jo ikke være noget, hvor du hopper rundt. Du kan også prøve med pilates og yoga. Desuden er der jo i fitness-centre rigtigt gode konditionsmaskiner f.eks. cross trainer (en slags ski-maskine) og kondicykler..

Held og lykke med det. Jeg håber, det lykkes for dig.

Mvh
Rikke Jeppesen