PDA

Se fuld version : Hvorfor får jeg ondt i maven af at spise frugt på tom mave??

smma
21 Apr 2006, 15:32
Hej Lene

Jeg kan se at du anbefaler at man spiser frugt til morgenmad og altid helst frugt på tom mave. Jeg er indenfor det sidste år begyndt at spise meget mere frugt, men mit problem er at hvis jeg spiser frugt på tom mave (dvs. enten om morgenen eller som mellemmåltid når jeg er sulten), så får jeg frygtelig ondt i maven og hård mave efterfølgende. Jeg synes det er blevet bedre jo længere tid jeg har spist frugt, men mit spørgsmål er altså: Hvorfor får jeg så ondt i maven af at spise frugt på tom mave? Min kæreste kan f.eks. kværne frugt på tom mave uden problemer...

Mvh smma

Rikke Jeppesen
29 Apr 2006, 09:34
Hej smma

Det må skyldes en eller anden ubalance i din krop, siden den reagerer på den måde. Du trænger nok til at blive renset ud. Hvis du følger Lenes principper, så skal du jo spise frugt og ikke andet de første 4 timer af dagen. Det første stykke tid vil du nok mærke en forværring af problemet - det er helt almindeligt, at ens problemer kan forværres i starten, og det er altså udrensningssymptomer. Efter noget tid skulle det så gerne blive bedre og forsvinde helt.

Det kan også være, at det er dit fordøjelsessystem, der ikke fungerer optimalt. Måske kombinerer du hver dag dine måltider forkert. Du skal jo holde protein og stivelse adskilt i måltiderne, jvf. Lenes principper.

Mvh
Rikke Jeppesen