PDA

Se fuld version : Vita-mix TNC5200

630100424
07 Jul 2010, 17:52
Jeg er meget tæt på at købe en Vita-mix TNC 5200. Jeg har i forvejen en KitchenAid, men jeg er ikke 100% tilfreds med dens ydeevne. En Vita-mix er jo lidt af en investering, så derfor har jeg brug for at høre, om I har nogen erfaring med maskinen og hvis ja, lever den op til prisen?

På forhånd mange tak.

Hilsener fra
Anne Mette

Lene Hansson
27 Jul 2010, 09:26
Kære Anne Mette!

Jeg har tjekket den maskine du omtaler på nettet, da jeg ikke selv kender den. Over 6000 kr er mange penge!

Jeg er selv meget tilfreds med min Kitchen Aid, tænker hvorfor du er utilfreds? Har du prøvet en BAMIX blenderstav? den koster 1/3 del af den nye maskine du omtaler? Og den KAN virkelig noget, også god til supper, saucer osv...ikke kun f.eks. smoothies.

De skriver sådan om den maskine du omtaler: "Da blenderen arbejder med så høj kraft og er udstyret med kraftige blade, pulveriserer den maden ned til cellulært niveau, hvilket frigiver mange flere næringsstoffer såsom vitaminer, mineraler og gavnlige plantestoffer end tilfældet er ved andre blendere. Dermed får kroppen optimal gavn og udbytte af maden".
...jeg må sige, at det er forkert!..jo mere maden bliver blendet, jo mere ødelægger vi faktisk næringsstofferne.

Jeg ville IKKE investere i den maskine du omtaler, desværre.

Bedste hilsen og held og lykke
Lene