PDA

Se fuld version : Tilvænning....

Helledut
21 Mar 2010, 11:48
Hejsa....

Jeg har et spørsmål angående kroppens tilvænning...

Jeg lever stadig efter bogen "Forny dit liv på 8 uger" men nok mest i løbet af ugen, da jeg tror jeg kan synde i weekenden. Sikkert dumt. :confused:

Nu er det så jeg har brug for jeres råd. Skal kroppen igen vænne sig til den livsstil fra bogen. Jeg troede at jeg sagtens kunne holde min vægt, hvis jeg bare fulgte bogen i hverdagene men den gik ikke rigtig :mad: har igen taget lidt på og det er til stor irritation for mig, da jeg ikke ønsker igen at blive STOR.

Har med bogens hjælp tabt omkring 25 kg så de skulle gerne blive væk fra min krop.

Er også begyndt i fitness igen, for at få det til at virke for mig igen.
Håber kun at kroppen kun lige skal vænnes til igen.

Håber i kan hjælpe mig videre.:D

Kærlig hilsen
Helle..

Signe Kvist
22 Mar 2010, 14:32
Kære Helle!

Først: Tillykke med dit flotte store vægttab

Hvis du har været væk fra principperne et stykke tid skal din krop vænne sig til syre/base maden igen.

Nu hvor du har tabt dig så flot vil det være ærgeligt at tage på i vægt. Man kan siger at forholdet mellem sundt og usundt max må hedde 80/20.

Det betyder at hvis du lever efter bogen i hverdagen er der mulighed for at synde lidt i weekenden, selvfølgelig med omtanke

Hvis du i weekenden tyer til fed og/eller syredannende mad, vil din krop være nødsaget til at starte ugen med at prøve at rense sig selv for de syrer og affaldsstoffer, som den er blevet fyldt med. Dette vil resultere i at din krop enten ikke vil tabe sig i vægt eller begynder at tage på.

Der skal være plads til nyde weekenden med et glas vin til maden eller at bage en kage så længe man har syre/base-princippet i tankerne

Håber du har haft en god weekend