PDA

Se fuld version : kur - udrensning

Carina M
17 Apr 2006, 00:08
Hej

jeg har været igennem et langt sygdomsforløb med mave problemer. i form af galdeblærebetændelse, galdesten og fik fjernet galdeblære og sten for 10 mrd. siden, har stadigvæk mavekramper, får udslæt i huden i perioder. kramperne/smerterne kommer tit i forbindelse med at jeg spiser.
er pt.under udredning for gluten allergi, det har hjuplet lidt at fjerne gluten fra kosten, men har stadigvæk problemer. jeg har leddegigt.
jeg har tænkt på at købe "forny dit liv på 8 uger" dels for at tab et par kilo, men også for at få udrenset kroppen- kunne det evt.hjælpe på maven?.
og et andet spørgsmål vil jeg kunne bruge glutenfrit brød/pasta i stedet for alm.og stadigvæk få samme virkning?
eller har du et andet forslag?

hilsen Carina

Lene Hansson
17 Apr 2006, 15:07
Hej Carina!

Det burde hjælpe dig at gøre følgende:

Hold dig fra animalske produkter for en tid, f.eks. 3 - 4 uger og lev så vegetarisk som overhovedet muligt.

Kombiner din kost efter principperne i "Forny dit liv på 8 uger" (Eller en af de andre bøger). Principperne vil hjælpe dit fordøjelsessystem, og dermed din lever, der kan være under en form for belastning, nu hvor din galdeblære er fjernet.

Drik rigelig med væske og gerne urtete.

Din leddegigt hænger sammen med den ubalance du har i dit fordøjelsessystem, den vil sansynligvis blive mindsket, når du kombinerer din kost rigtigt og spiser flere grøntsager samt frisk frugt.

Håber det vil hjælpe dig, det er i øvrigt en god ide med bogen du nævner, idet den går meget ind på emnerne sygdom, udresning, fordøjelse m.m

Venligst

Lene Hansson