PDA

Se fuld version : Psoriasis

cille
14 Apr 2006, 01:21
sHeyza

Jeg har nu haft psoriasis i 10 år, de sidste 5 har jeg været ramt på 90 % af kroppen. Jeg harprøvet alt fra cremer, stråler, israel. Pt er jeg på en af de nye biologiske behandlinger og det har også hjulpet, men nu er det så småt begyndt at komme snigende igen.

Jeg har leget med tanken omkring en kostomlægning i et stykke tid, og også surfet en del på nettet og der er jo et hav af muligheder og modsigelser. Så jeg er godt forvirret :-) og kan slet ikke finde ud af vad jeg skal tro og slet ikke hvordan jeg skal komme igang.

Men jeg synnes det lyder spændende og fornuftigt med syre/base principerne, men er det noget som jeg som psoriasis patient kan have gavn af at følge?
Mit imunforsvar eller mangel på samme er også helt i bund pga af den medicin jeg tager og har taget. Eller har I andre forslag end lige syre/base?

Det skal lige siges jeg trænger ikke til at tabe mig (et par kg eller 3 vil selvfølgelig ikke skade).

Vh

Cille

Rikke Jeppesen
21 Apr 2006, 10:47
Hej Cille

Kosten har stor indflydelse på alle sygdomme og sygdoms-forløb inkl. psoriasis. Lene Hansson kom selv af med sin psoriasis ved at omlægge kosten til de principper, hun nu vejleder i.

Det er vigtigt, at du spiser så vegetarisk som muligt og undgår kød- og mejeriprodukter og lever efter syre/base-balancen som beskrevet på disse sider og i Lenes bøger. Det er også vigtigt, at du ikke ryger!

Det er jo en jungle, som du selv har oplevet, og der er mange forskellige meninger om, hvad der hjælper og er den rette vej, men det er jo også forskellligt, hvad der hjælper forskellige mennesker. Man kan sige, at dette er den naturlige vej, og du vil under alle omstændigheder kun blive sundere af det!

Nogle anbefalinger mht. tilskud er:
Dagligt en multivitaminpille samt en multimineral-pille, ekstra Total-B og ekstra kalk.
Udvortes kan du bruge Rubisan salve, Molkosan og Bioforce creme.
Derudover kan du tage Udos Choice som olietilskud, Echinaforce og Cynaramin.

Og så er det også vigtigt, at du dyrker regelmæssig motion.

Jeg håber, du vælger at gå igang med kostomlægningen og at det kan hjælpe dig på rette vej.

Mvh
Rikke Jeppesen