PDA

Se fuld version : Vægttab

Soledad
12 Apr 2006, 10:20
Hej .

Jeg tror jeg er ude i et stort problem. Sagen er at jeg siden september har tabt mig 30 kg, jeg har været meget overvægtig - og ligenu er jeg rigtig lykkelig over jeg har tabt det - da jeg kan passe en str 38 nu (normal pigestr).

Mit problem er bare at jeg næsten KONSTANT tænker på hvad jeg kan spise, søde sager, kager, is, frugt, ALT.. Det kan være alt.. Og når jeg spiser kan jeg ikke føle mæthed overhovedet. Det er som om jeg ikke kan blive mæt?
Det skal lige siges at i de 6 måneder har jeg kun levet af vand, grøntsager, kød, og frugt..
Hvad tror i der sker/er sket med min krop? Jeg er SÅ bange for at tage det hele på igen..
.. Det er rigtig svært for hjemme i min familie der tænker de ikke over hvad de spiser.. så når jeg er sammen med dem kan jeg nemt ryge en is ned eller andet.. de tænker jo ikke over det... er jeg ved at blive sindsyg af mad ?
Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..

Håber der er nogen der vil svare.. :(

Knus

Rikke Jeppesen
21 Apr 2006, 10:29
Hej Soledad

Når du tænker så meget på mad, og det fylder så meget i din hverdag, så skal du nok overveje om det er ved at dreje over i en decideret spiseforstyrrelse. Det kan det jo sagtens, selvom du har tabt dig en masse kilo. Her handler det om tankerne om mad, og hvis det er tilfældet, så er det psykologhjælp eller psykoterapi, du skal satse på.

Det kan også være, at du simpelthen er i underskud af kulhydrater. Det lyder jo som om, du i den periode, du har tabt dig, slet ikke har spist brød, pasta og ris. Det kan hjælpe nogle i en periode at udelukke disse kulhydrater helt fra kosten, men over en længere periode, er det ikke sundt! Alle har brug for de sunde og fiberrige kulhydrater - det er i øvrigt hjernens brændstof! Og jeg kan godt forstå, at du føler, du er ved at blive sindssyg, hvis du helt har udelukket disse. Så måske skal du blot have nogle flere kulhydrater ind i din kost. Hvis du følger Lenes principper, så kommer det helt af sig selv. Så får du brune ris, groft brød og fuldkornspasta, og så kan du igen opnå en god og sund balance i din krop - og i dit hoved.

Håber det svar kunne hjælpe dig.

Venlig hilsen
Rikke Jeppesen