PDA

Se fuld version : Mængde af madvare man må spise

Tina Rasmussen
08 Jan 2009, 17:48
Jeg har med stor glæde købt "slank og sund på 8 uger" og har glædet mig meget til at komme godt igang.

Men noget undre mig...

Når der står i opskrifterne for fx.
Dag 1:
Frokost:
Salat med tun, finthakket løg, hakkede tomat mm. - hvor kan jeg så se hvor meget af det jeg må spise..?
Jeg kan se at opskriften er for 2 personer, hvilket er fint da vi er to der skal igang. Men hvor meget af det må min mand spise og hvor meget af det skal jeg spise?

Hvor meget må man så tage af hver ting? er der begrænsning på eller må man spise som man syntes bare det er inden for de beskrevende produkter..?

Jeg har ikke læst andet end denne ene bog - og havde egentlig glædet mig til at vi skulle igang - men står tilbage med en masse spørgsmål.

Er der noget mere jeg kan læse om fx. mellemmåltider, mængde mad, hvad må spises hvornår, altså mere fyldestgørende opkysninger inden man starter?

Signe Kvist
13 Apr 2010, 14:19
Kære Tina

Tak for dit indlæg

Det er ganske rigtigt at det ikke er alle opskrifterne som har angivet mængder. I disse tilfælde er det meningen at I selv skal blande opskriften så det selvfølgelig overholder syre/base balancen og spise til i bliver mætte :)
Der er inger begrænsninger på mængden af mad men start med en portion og sid så i 10 min-15 min og mærk efter om du egentlig er sulten efter en omgang til.

Du kan få inspiration til morgen og mellemmåltiderne her: http://www.lenehansson.dk/Files/Billeder/LH2/PDFer/Morgenmad___mellemm%C3%A5ltider.pdf

God fornøjelse :)